וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: הישרדות אוסטרליה

ירון אדרי

16.3.2008 / 9:26

22 נהגים זינקו הבוקר למירוץ הפורמולה הראשון לעונת 2008. רק 7 הצליחו להגיע אל קו הסיום

המירוץ הראשון לעונת 2008 של הפורמולה 1 עמד בסימן הישרדות. בזה אחר זה הגיעו הנהגים הטובים בעולם אל פרק ההדחה ולבסוף, מתוך 22 נהגים שהחלו אותו, נותרו רק 7.

הכל התחיל כבר בזינוק כשהפנייה הראשונה שולחת 4 נהגים אל הפיטס לעצירה מוקדמת בעקבות מגעים בינהם. מקדימה, משמש פליפה מאסה (פרארי) שזינק רביעי כקורבן הראשון של ביטול בקרת המשיכה עם רגל מעט כבדה על הגז שגורמת לסיחרור המכונית. פגיעה בגדר הבטיחות שולחת את מאסה לפיטס להחלפת הכנף הקדמית. את הבלאגן מנצלים היטב נליסניו פיקה (רנו) וטאקומה סאטו (סופר אגורי). השניים מצליחים לשפר כבר בהקפה הראשונה 9 מקומות. קימי רייקונן (פרארי) שזינק במקום ה-15, משפר 8 מקומות.

כבר בהקפה הראשונה יצאה מכונית הבטיחות בכדי לאפשר פינוי מהיר וזהיר של שברי המכוניות. זאת חזרה גם בהקפה ה-25 בכדי לאפשר את פינוי שברי הרד בול של דיוויד קולטהארד לאחר מגע אינטימי מדיי עם הפרארי של מאסה. הברזילאי יצר לעצמו מצב עקיפה אולם קולטהארד החליט שלא לוותר והדבר עלה לו במירוץ. מאסה המשיך ללא כל פגיעה נראית לעין במכונית אולם נאלץ גם הוא לבסוף לפרוש 4 הקפות מאוחר יותר.

תקוותה האחרונה של פרארי למירוץ היה רייקונן. אם יציאתה של מכונית הבטיחות ניסה הפיני לתקוף את בן ארצו הייקי קובאליינן (מקלארן), ולרגע נראה היה שאלוף העולם גם מצליח לעקוף אלא שכניסה מהירה מדיי אל תוך הפנייה מובילה אותו היישר אל החולות ואל המקום האחרון. בינתיים, פיקה וסאטו מצטרפים אל רשימת הפרישות. עם חזרתו למסלול ניצב רייקונן מאחורי טימו גלוק (טויוטה) ושוב, בטעות נהיגה לא אופיינית, בולם הפיני כשהגלגל השמאלי האחורי על החולות וללא בקרת משיכה שתעזור לו, הוא מוצא עצמו בכיוון הלא נכון. 2 הקפות מאוחר יותר וגלוק בעצמו משמש קורבן להיעדרותה של בקרת המשיכה וביקור מחוץ לאספלט משגר אותו היישר אל רשימת הפורשים ואת מכונית הבטיחות בפעם השלישית למסלול.

עזיבתה של מכונית הבטיחות לאחר פינוי שברי הטויוטה, יחד עם העובדה שחצי מהנהגים בחוץ, מכניסה מוטיבציה גבוהה ביפני קזוקי נקאמיג'ה (וויליאמס) שמפספס את רוברטו קוביצה (ב.מ.וו) מלפנים. עבור קוביצה בהחלט מדובר באכזבה לאחר שזינק למירוץ מהמקום השני בגריד. ומה עם רייקונן? נציג פרארי שנותר במירוץ נראה מתקשה לשמור על הקצב ואכן, 4 הקפות לסיום גם הוא פורש ומסמן עבור הקבוצה האדומה מירוץ מאכזב ללא נקודות. בשלב זה נשארים על המסלול 8 נהגים בלבד, בדיוק לחלוקת הנקודות, אלא שמסע ההדחות כלל עוד נפגע אחד. 2 הקפות לסיום נאלץ גם סבסטיאן בורדה לפנות את מקומו לאחר שמנוע הפרארי בטורו רוסו שלו החליט כי תש כוחו.

את דגל השחמט עוברים לבסוף 7 נהגים בלבד כשראשון חוצה לואיס המילטון שיותר מכל מאותת לכולם כי תוצאותיו בעונה שעברה לא היו עניין של מזל. ניק היידפלד מב.מ.וו מסיים במקום השני ואת המקום השלישי תופס ניקו רוזברג הצעיר מוויליאמס. קרב עיקש ומותח בהקפות הסיום בין פרננדו אלונסו וקובליינן על המקום הרביעי מסתיים בניצחון של הספרדי. רובנס באריקלו (הונדה) ונקאג'ימה סוגרים בקושי את רשימת השורדים.

משיכה לפורמולה 1

ביטולה של בקרת המשיכה נועד לצמצם את פערי הכוחות בין הקבוצות וכך לגרום עניין למירוץ ומשיכת מעריצים. לאחר סיומו של מירוץ פתיחת העונה נראה כי קברניטי הליגה הצליחו להשיג את מבוקשם. מה יהיה בהמשך? סביר להניח שפרישות רבות עוד יהיו אולם לא בטוח שבכמות כל כך גדולה.

המנצחת היום היא כמובן מקלארן שפותחת פער של 10 נקודות על פרארי בטבלת הנהגים ו-14 בטבלת היצרנים. אם נסתמך על ניסיון העבר בו מנצח המירוץ הראשון מסיים כאלוף, נראה כי המילטון ישיג השנה את מבוקשו ומקלארן תחזיר לעצמה את הכבוד האבוד. אבל יותר מכל, מסמן לנו המירוץ הראשון כי עונה מותחת לפנינו וכבר ביום ראשון הבא נזכה שוב למירוץ שיתחיל עם 22 נהגים ויסתיים לבטח עם פחות.

עדכון
שופטי הפורמולה 1 החליטו לפסול את באריקלו לאחר תום המירוץ. לאחר ביקור בפיטס, חזר הנהג הברזילאי של הונדה למסלול תחת אור האדום אשר חייב אותו להמתין למעבר מכונית הבטיחות. בעונה שעברה נפסלו מאסה ופיסיקלה בגין אירוע דומה במירוץ קנדה. פסילתו של באריקלו מעלה את רייקונן למקום השמיני המקנה לו ולפרארי נקודה אחת.

טבלאות הדירוג

דירוג הנהגים
1. לואיס המילטון 10 נק'
2. ניק היידפלד 8 נק
3. ניקו קוזברג 6 נק'
4. פרננדו אלונסו 5 נק'
5. הייקי קובאליינן 4 נק'
6. קזוקי נקאמיג'ה 3 נק'
7. סבסטיאן בורדה 2 נק'
8. קימי רייקונן 1 נק'

דירוג היצרנים
1. מקלארן 14 נק
2. וויליאמס 9 נק'
3. ב.מ.וו 8 נק'
4. רנו 5 נק'
5. טורו רוסו 2 נק'
6. פרארי 1 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully