וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא חוזרת, בקטנה

16.3.2008 / 10:22

אלפא חושפת רשמית את ה-Mi.To סופר מיני גדולת ממדים שירשה את העיצוב של ה-8C קומפטיציונה

אחרי רצף של תמונות ריגול, איורים ולבטים ארוכים ארוכים בנוגע לשמה, אלפא מציגה את הסופר-מיני החדשה שלה וזו עונה לשם Mi-To - מי-טו. הציפיות וההערכות המוקדמות רמזו כי יעשה שימוש חוזר בשם העבר 'ג'וניור', אך ההחלטה התקבלה לשלב בין האותיות הראשונות של העיר מילאנו (שם עוצבה המכונית) לבין טורינו (שם זו תיוצר).

בנוסף לשם החדשני עבור אלפא, ה'מי-טו' אמנם תשתמש בפלטפורמת הפיאט גרנדה-פונטו, אך תציע עיצוב נאה בהרבה. אורכה יעמוד על 406 ס"מ, רוחבה על 172 ס"מ וגובהה על 144 ס"מ ואלפא מספרים כי אלמנטים עיצוביים רבים הגיעו ממכונית הספורט 8C קומפטיציונה כמו יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות (תאורת 'לד' מאחור) וכן המראה הכללי של החזית. כאן תתכן בעצם רמיזה על שינוי כיוון עיצובי עתידי באלפא.

עוד נמסר כי למראה הספורטיבי יהיה גיבוי בכל המישורים - תא הנוסעים יחבק את הנהג ויציע חומרים טובים בהרבה ממה שהיכרנו עד היום, המתלים יכוילו לצד הקשיח יותר וגם ההגה אמור להיו חד ומתקשר. באגף המנועים נמצא בשלב ראשון ליין שלם של מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל בהספקים הנעים בין 90 ל-155 כ"ס, אך אלפא מצהירים כי בעתיד הקרוב תוצגנה גם גרסאות חזקות בהרבה.

באלפא הקטנה תותקן מערכת אלקטרונית חדשה הנקראת DNA ותפקידה לשנות את תגובת המכללים ברכב בהתאם לסגנון הנהיגה או המשטח עליו נוסעים כמקובל במכוניות יקרות בהרבה. כך למשל, מערכת זו תציע שלושה מצבי נהיגה - דינמיק (לנהיגה ספורטיבית), נורמל (לנהיגה בתחומי ערים) ומצב 'מזג אוויר' לנהיגה בטוחה בתנאי אחיזה בעייתיים. בחירת הנהג בכל אחד משלושת המצבים תשנה את תגובות ופעולת ההגה, הבלמים, דוושת הדלק, המנוע, המתלים ותיבת ההילוכים (בגרסאות האוטומטיות) בהתאם לצורך.

ה-מי-טו' תוצג לעיצונאים כבר בחודש יוני הקרוב וחודש אחר כך יחל הייצוא אל שווקי העולם ויתכן שגם אלינו היא תגיע בתחילת שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully