וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשומשות המבוקשות של פברואר

דניאל שמיל

18.3.2008 / 12:43

בחודש פברואר חלה ירידה בביקוש למאזדה 3 משומשמת. לעומת זאת, עלייה חלה בביקוש לרכבי פנאי

לאחרונה נקראה מאזדה 3, המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לתיקון קל במוסך. פרסומים שונים הגדירו את התקלה כבטיחותית (מידע שהתברר כלא מדויק). מחירון לוי יצחק לא הושפע מכך, אך כנראה ששוק המשומשות הושפע באופן ניכר. לפי נתוני לוח המכירה האינטרנטי 'יד 2', ירד מדד הביקוש של מאזדה 3 מ-47% בינואר ל-36% בחודש שחלף, ומספר המתעניינים בדגם פחת מ-166,385 בינואר ל- 150,333 בפברואר (ירידה של כ-10%).

נתונים אלה מצטרפים לירידה בביקוש בשיעור של 78% בלוח האינטרנטי Carloss ועל ירידות של כ-90% במגרשים שונים למכירת רכב משומש. עם זאת, הירידה בביקוש אינה גורפת. במגרש הרכב "אוטודיל", למשל, לא נרשמה ירידה בביקוש למאזדה 3.

מדד הביקוש של 'יד 2' בוחן כמה מודעות הוסרו מהלוח לפני תום תקופת הפרסום, ומכך ניתן להסיק מה היה הביקוש לאותו דגם והמהירות בה הוא נמכר. רועי שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אתר 'יד 2', אמר: "כמו בבורסה, פרסומים תקשורתיים יכולים להביא לתגובה חריפה והמונית של הקהל".

עוד עולה מנתוני פברואר של האתר כי לקראת האביב רכבי פנאי הופכים למבוקשים יותר. מכוניות כמו טויוטה ראב4 ודייהטסו טריוס, המתאפיינים ביכולת שטח קלה ונוחות נסיעה גבוהה יחסית בכביש הסלול, זכו לביקוש גובר, בעוד הביקוש לרכבי שטח תכליתיים יותר כמו סוזוקי ג'מני ירד. הביקוש לטויוטה ראב 4, עלה מ-44% בינואר לכדי 56% בפברואר, ומדד הביקוש של דייהטסו טריוס היה 44%.

המכונית הקטנה המבוקשת ביותר היתה דווקא רנו קליאו B, שמדד הביקוש שלה על 45%. המכונית המשפחתית שהכי קל למכור כמשומשת היתה מאזדה לאנטיס (אותה החליפה ה-3) עם מדד ביקוש של 45%. במקום השני בקרב המשפחתיות נמצאת ניסאן אלמרה (40%) שאינה נמצאת לרוב בראש טבלת הביקושים.

בטבלת המכוניות אותן מחפשים הגולשים, הבכורה נותרת בידי מכוניות כמו הונדה סיוויק ופולקסווגן גולף, שאינן נמכרות כמשומשות על ידי חברות הליסינג. המתעניינים בהם פונים ללקוחות פרטיים כדי למצוא את המכוניות ועל כן כמות החיפושים הגבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully