וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרוייקט החשמלי של וולוו וסאאב

ירון אדרי

18.3.2008 / 16:32

לא רק שי אגסי ורנו בעד חשמל. מיזם משותף לוולוו, סאאב וממשלת שבדיה מבקש להוביל את פיתוח המכוניות ההיברידיות

שוק הרכב בשוודיה נחשב למתקדם ביותר בעולם בכל הקשור לשימוש בדלקים ביולוגיים מתוך דאגה לאיכות הסביבה. יצרניות הרכב המקומיות, וולוו וסאאב, עוסקות רבות בפיתוח טכנולוגיות אלה כשהראשונה אף מציגה מכונית מונעת ביואתנול המתחרה במירוצים בין לאומיים. כעת, חוברות השתיים להקמת מיזם משותף העוסק במכוניות החשמל.

וולוו וסאאב, יחד עם ספקית החשמל המקומית 'וואטנפול' וממשלת שבדיה, חברו להקמת המיזם שיעסוק בפיתוח טכנולוגיות 'שקע-תקע' היברידיות. טכנולוגית 'שקע-תקע' היא למעשה האופציה להטעין את מצברי המכונית ההיברידית דרך רשת החשמל הביתית וכך לצמצם למינימום את השימוש במנוע הבערה.

בוולוו מאמינים מאוד בהפחתת זיהום האוויר וב-5 השנים הקרובות מתכוונת החברה להשקיע כ-2 מיליארד דולר בפיתוח ושיפור צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 של מכוניותיה. כבר השנה תציג היצרנית מכוניות סדרתיות שפליטתן תרד מרף 120 הגק"מ. למרות ההשקעה הרבה בתחום הביו-דלק, מאמינים בוולוו כי מקומן של המכוניות ההיברידיות רק יגדל ועל כן היא רוצה להיות בין מובילות הטכנולוגיה. ה-C30 קונספט שהוצגה בשנה שעברה היא רק דוגמה לעתיד אליו שואפת וולוו עם פליטת CO2 הנמוכה ב-65% ממכוניות היברידיות של היום. בוולוו לא שוכחים כי ייצור החשמל מזהם בעצמו ועל כן מקווים הם כי המיזם המשותף יגדיל גם את כמות מקורות החשמל הלא מזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully