וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי הליסינג מאבדים את החסינות

צבי זרחיה

18.3.2008 / 16:54

חברת ליסינג שלא תמסור שם של נהג עבריין אשר תועד באמצעי האכיפה האלקטרוניים, תשלם קנס גבוה פי ארבעה מהרגיל

חברה שלא תמסור את שם נהג הרכב שצולם עובר באור אדום או מבצע עבירת מהירות ולא תסב את הדו"ח על שמו - תשלם קנס גבוה פי ארבעה מגובה הקנס המקורי - כך קובעת הצעת חוק שהגיש משרד התחבורה, שאושרה בצהריים בוועדת הכלכלה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

החוק נועד לעודד חברות המעניקות לעובדיהן רכב ליסינג או רכב צמוד, להסב את הדו"ח על שם הנהג בפועל, ובכך למנוע ממנו מלהתחמק מעונש. החוק מתייחס לעבירות המתועדות על ידי אמצעי אכיפה אלקטרונים - מצלמות מהירות ומצלמות רמזור - בהן הנהג המבצע את העבירה אינו מזוהה.

לפי משרד התחבורה, מרגע שיוסב הדו"ח על שם הנהג שביצע את עבירת התנועה, יחזור הקנס לעמוד על הסכום המקורי. כיום במצבים בהם בוצעה עבירת תנועה ברכב חברה, שברישיון הרכב שלו מופיע שם תאגיד, האחריות מוטלת על החברה, אלא אם היא מודיעה למשטרה מי נהג ברכב במועד העבירה. כך, הנהג יכול למעשה לחמוק מלשאת בתוצאות העבירה, וזאת מאחר שההרשעה אינה נרשמת לחובתו, והוא אינו מקבל נקודות בגינה.

נוסח הצעת החוק שהובא בפני הוועדה ביקש להעלות את גובה הקנס שלא הוסב פי עשרה מהקבוע בחוק, אולם יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, טען כי מדובר בקנס גבוה מדי, ולכן אושר בסופו של דבר קנס הגבוה רק פי ארבעה. כמו כן, לא אושרה בקשת הממשלה להחיל את הכפלת גובה הקנס גם על עבירות חנייה.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), אמר ש"אין סיבה להפלות לטובה נהגים הנוהגים בכלי רכב שאינם רשומים על שמם. אין שום צידוק לכך שהם יהיו חריגים בהשוואה לרוב הנהגים הישראלים. יש כאן אינטרס בטיחותי מובהק לזהות עברייני תנועה סדרתיים".

עו"ד חווה ראובני ממשרד התחבורה אמרה כי "כיום מי שנוהג ברכב תאגיד הוא חסין למעשה מפני צבירת עבירות תנועה, וזה מצב שאינו מניח את הדעת. אנחנו לא רוצים להכניס כסף לקופת המדינה, אלא לתת תמריץ כבד משקל לחברה להסב את הדו"ח על שם הנהג. ולכן, ברגע שהדו"ח אכן יוסב על שם הנהג בפועל - ישוב הקנס למחירו המקורי".

הוועדה גם קיבלה את הצעת משרד התחבורה שלפיה בעבירות קנס חמורות כמו חציית צומת באור אדום, יוגדרו נסיבות מחמירות של מבצע העבירה עצמו (עברו התעבורתי) ולא רק נסיבות מחמירות של ביצוע העבירה. מטרת הסעיף היא לאפשר להעמיד לדין עבריינים סדרתיים על ידי כך שעל עבירות אלו לא יתאפשר לנהג לבחור בין תשלום קנס או ברירת משפט אלא הנהג יועמד לדין. הנסיבות המחמירות לגבי כל עבירה יפורסמו בעיתונות ובאתר המשטרה.

עוד קבעה הוועדה שהתליית רישיון נהיגה תהיה שקולה לפסילת רישיון. עד היום, להתליית הרישיון לא היתה הגדרה בפקודת התעבורה, ולא היה ברור מעמדה החוקי. על פי התיקון שאושר, על התלייה יחולו כל הדינים החלים על פסילת רישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully