וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורידים את עברייני התנועה מהכביש

צבי זרחיה

19.3.2008 / 9:32

עבר בקריאה שלישית: עברת שלוש עבירות תנועה חמורות בעשר שנים? רשיונך ישלל לעשר שנים

עברייני תנועה סדרתיים יורדו מהכביש לתקופה ארוכה - כך עולה מחוק שהגיש יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ גלעד ארדן (הליכוד) שאושר הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

לפי הצעת החוק, נהג שצבר במשך עשר שנים הרשעות בשלוש עבירות תנועה חמורות ביותר - נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, גרימת מוות בנהיגה רשלנית, הפקרה תאונת פגע וברח, נהיגה בזמן פסילת רישיון וחציית מסילת רכבת בניגוד לחוק - יישלל רישיונו לעשר שנים. אם בתוך כשנתיים מתום תקופת השלילה יעבור שוב עבירה חמורה, רישיונו יישלל לצמיתות.

עוד קובע החוק כי עבור הרשעה בשלוש עבירות חמורות במהלך חמש שנים הפסילה תהיה לשנתיים, ואם הורשע שוב בשלוש עבירות חמורות - ייפסל רישיונו לחמש שנים. אם הוא הורשע שוב בשלוש עבירות רשיונו ייפסל לצמיתות. ארדן אמר כי "מדיניות בתי המשפט כיום מקלה עם עברייני תנועה סדרתיים. צריך להבין כי רישיון נהיגה הוא לא זכות יסוד".

מאסר למתקני רכב בשטחי הרשות הפלסטינית

ועדת הכלכלה אישרה היום את הכנתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית של הצעת חוק האוסרת על תיקון כלי רכב בשטחי הרשות הפלשתינית. הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ משה כחלון (ליכוד) תופעל למשך שנתיים עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות.

לפי הצעת החוק, מי שיתקן רכב הרשום בישראל בשטחי הרשות הפלשתינית צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר. לפי נתוני המשטרה, מדי יום מועברים כ-50 כלי רכב ישראלים לצורך פירוקם בשטחי הרשות הפלשתינית והעברתם בחזרה לישראל למוסכים או לבתי עסק כחלק רכב משומש. הצעת החוק קובעת שקצין משטרה יוסמך לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה וליטול את רישון הרכב ושל הרכב שבאמצעותו הועבר הרכב לשטחי הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully