וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס מנצח, מחליפים?

ירון אדרי

19.3.2008 / 16:01

ז'אן טוד, יו"ר פרארי ומי שאחראי להצלחותיה במסלולי המירוצים ב-15 השנים האחרונות, התפטר מתפקידו

השבוע האחרון התחיל רע מאוד עבור קבוצת פרארי כשאת מירוץ פתיחת העונה לא מסיימות שתי המכוניות ורק פסילתה של קבוצת הונדה עזרה לקבוצה האדומה לסיים את המירוץ עם נקודה אחת. מי שלבטח היה חסר בעמדת ניהול הקבוצה היה ז'אן טוד שהוחלף על ידי סטאפנו דומניצ'לי, וזאת לאחר מחויבותו לתפקיד יו"ר פרארי בו הוא מחזיק מאז 2006.

אמש, במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, הודיע ז'אן טוד על התפטרותו מתפקיד היו"ר. טוד, שהצטרף לפרארי כמנהל קבוצת המירוצים ב-1993, מסר כי התפטרותו נובעת מהרצון להעניק יותר זמן לעצמו ולתחומי עניין אחרים בהם הוא עוסק. הודעתו של טוד הפתיעה את עולם הרכב, בעיקר לנוכח הצלחותיו עם פרארי בעולם המירוצים (7 אליפויות נהגים ו-7 אליפויות יצרנים) ולנוכח נתוני מאזני 2007 החיוביים עם מסירות שיא של כ-6,500 מכוניות.

את מקומו של טוד יחליף אמדאו פליסה בן ה-62, יליד מילאן, אשר הגיע לפרארי בשנת 1990 כמנהל פיתוח. בשנת 2006 הפך פליסה למנכ"ל פרארי וכעת הוא מקודם לתפקיד הבכיר. במהלך אסיפת בעלי המניות נבחר לוקה די-מונטזמולו להמשיך לשמש כנשיא החברה. עוד נקבע כי טוד ימשיך לכהן בתפקידו במועצת המנהלים של פרארי ובמינוי מיוחד שקיבל ממונטזמולו ימשיך לשמש כמנהל ויועץ לקבוצות המירוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully