וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוביה חשמלית

ירון אדרי

20.3.2008 / 14:35

בניסאן מצהירים כי השוק האמריקני מוכן למכוניות קטנות וחסכוניות. האם הקיוב הוותיקה היא התשובה?

תערוכת רכב אמריקניות כבר למדנו, לא שמורות רק למכוניות גדולות נפח ושתייניות דלק כבדות. גם בניסאן יודעים זאת ולדעתם זה בדיוק הזמן להציג לאמריקנים רכב קומפקטי וחסכוני. למשימה נבחרה אחת המכוניות היותר מעניינות של החברה המשווקת משנת 2002 ביפן, הקיוב, שתוצג בתערוכת ניו יורק. אלא שסתם להביא מכונית קיימת זה ממש לא כדאי, אז הקיוב עברה מספר שינויים מתבקשים בהתאם לרוח התקופה.

תחת השם 'דנקי קיוב קונספט', תנסה ניסאן לקסום בעיני האמריקנים. ביפנית המילה דנקי פירושה חשמלי, מה שכבר מסביר הכל. מנוע הבנזין 1.3 הוחלף במנוע חשמל הניזון מסוללות ליתיום-יום הממוקמות ברצפת המכונית. בניסאן מספרים כי הסוללות שלהם מפיקות אנרגיה כפולה מסוללות מקבילות ואסור לשכוח כי החברה היפנית הציגה מכונית חשמלית עוד ב-1947.

מעגלים את הפינות

אולם גם מנוע חשמלי, מתקדם ככל שיהיה, לא מספיק בכדי להפוך מכונית וותיקה למעניינת ושינויי עיצוב נדרשים נעשו גם הם בכדי להפוך את הקיוב לאטרקטיבית גם אחרי 6 שנים. מבחוץ עבר הגריל עיצוב חדש כשסימני הברק מרמזים על המנוע שבפנים. הפגושים מקדימה ומאחור עוצבו גם הם מחדש ובתוכם שקועות נורות האיתות והערפל. עוד נוספו חישוקי 16 אינטש מוחלקים, גם הם בצבע לבן, וגג פנורמי.

מבפנים השינויי גדול עוד יותר כשבראש ובראשונה משפיעה צמיחת בסיס הגלגלים (260 ס"מ במקור) ב-24 ס"מ. מטרות השינוי הן כפולות ונועדו לאפשר מקום איחסון לסוללות וכמו כן שיפור משמעותי למרחב הפנימי. לכך יש להוסיף כי במקום שלוש שורות המושבים במקור, כעת מדובר רק בשתי שורות.

הקיוב הסדרתית לשוק הצפון אמריקני תשתמש במנוע בנזין ולא חשמלי ושיווקה צפוי להתחיל בחודשים הראשונים של 2009. למרות הוויתור על המנוע החשמלי, היא צפויה להיות ידידותית לסביבה כחלק מהתוכנית הירוקה של ניסאן לשנת 2010. בעתיד הקרוב תציג ניסאן גם מכונית היברידית ומנוע הצורך 3 ליטרים של דלק בכל 100 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully