וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קיה רוצה קופה

ירון אדרי

20.3.2008 / 17:55

קופה קוריאנית נוספת מגיעה לתערוכת ניו יורק. עם 290 כ"ס, האם ה'קופ קונספט' של קיה תעשה צרות לקופה של אמא יונדאי?

האם קיה רוצה להשתלט על קהל היעד של בעלת הבית יונדאי? אם נסתמך על השוק האירופי, שבו הסיד גוברת על התאומה i30, אז כנראה שכן. ומה לגבי השוק האמריקני? את זה צריך לשאול את באי תערוכת ניו יורק כשלצידה של היונדאי ג'נסיס פוגשים מכונית קונספט חדשה של קיה העונה לשם 'קופ'.

על עיצוב ה'קופ קונספט' אחראית החטיבה האמריקנית של קיה שדואגת לספר לנו כי אלמנטים רבים ממנה יפארו את דגמי העתיד. מכונית הקופה 2+2 אמנם זוכה למראה ספורטיבי זורם, אך דומה באופן מפתיע דווקא לסיוויק של הונדה. רק בכדי לחדד את הנושא הספורטיבי, קיה מספרים כי חלקי מרכב רבים כמו הספויילר מאחור, בתי הפנסים, חלקי הפגוש ואחרים עשויים מקארבון קליל. גם את חישוקי הכרום במידות ה-19 אינטש מעטרים פיסות קארבון ודרכם ניתן להתרשם מהקאליפר של ברמבו והדיסקים המחוררים.

שילובי הצבעים של תא הנוסעים מושכים מייד את תשומת הלב. שילוב מושבי הספורט הלבנים עם שאר השחור שמעטר את התא, נראה מוצלח וכמוהו לוח המחוונים והקונסולה המרכזית שמקבלים גם הם, איך לא, נגיעות קארבון. חדי ההבחנה ישימו לב לגג הפנורמי הכפול הנמשך מעל ראשי היושבים מקדימה ומאחור. ואגב היושבים מאחור, לא נראה שלאלה יש בכלל מקום.

בשם ההזרקה הישירה

מנוע ה-2.0 ליטר שמלפנים נושם בעזרתו האדיבה של מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה שיחד עם הזרקה ישירה בלחץ גבוה מפיק 290 סוסים. מרשים יותר הוא מומנט של 40 קג"מים הזמינים במלואם מ-2,000 ועד 4,000 סל"ד. כאן כמובן נכנס הסעיף שטוען כי תודות לטכנולוגיה המתקדמת שלו, המנוע יהיה גם ידידותי לסביבה. בכל מקרה, נתוני תאוצה ומהירות לא פורסמו, אך בקיה מבטיחים כי בעזרת בולמים מתכווננים, תמשיך הקופ להיצמד לקרקע גם אם המהירות תישאר גבוהה בפניות החדות.

כמו הג'נסיס, גם לקוריאנית הזאת יש רמת אבזור גבוהה מאוד. למרות היותה מכונית קונספט, כוללת הרשימה של הקופ 6 כריות אוויר, בקרת משיכה ויציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, תאורת חזית אדפטיבית, בקרת שיוט, ממשק בלוטות', מערכת סאונד עם 8 רמקולים, מערכת ניווט ועוד.

ליונדאי כמובן אין מה לדאוג כי ה'קופ קונספט' כלל לא מאיימת על הג'נסיס. למרות האבזור הרב וכמעט 300 כ"ס, מידותיה קטנות בהרבה: אורך 448.5 ס"מ, רוחב 184.5 ס"מ ובסיס גלגלים 265 (463, 186.5 ו-282 בהתאמה בג'נסיס). וחוץ מזה, כרגע כלל לא מדברים על ייצור.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully