וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מלחמה בעברייני תנועה

23.3.2008 / 12:44

עשיתם עבירת תנועה במדינות אירופה? הדו"ח והעונש יגיעו אליכם עד הבית, אם אתם חברים באיחוד האירופי

בשנת 2001, כאשר 54,000 בני אדם קיפחו את חייהם על כבישי מדינות האיחוד האירופי, הוכרזה מלחמה על תאונות הדרכים ואף נקבע יעד שאפתני של צמצום מספר ההרוגים במחצית עד שנת 2010. בשנת 2007 נרשמה ירידה נאה של 20 אחוזים במספר ההרוגים לכדי 43,000, אך מספר זה עדיין רחוק מהיעד שנקבע. למעשה, כדי לעמוד בתחזית, בשנת 2007 אמורה הייתה להיות ירידה של 37 אחוזים במספר ההרוגים כדי שבשנת 2010 תהיה ירידה של 50 אחוזים.

לאור עובדות אלה, הוחלט באיחוד האירופי להעלות שלב ברמת האכיפה בכבישי המדינות החברות באיחוד האירופי. לא, לא מדובר רק בעוד מצלמות מהירות, אלא בהחמרת האכיפה כנגד עברייני התנועה, ובעיקר אלו המגיעים מהמדינות השכנות.

למעשה, עד היום, אם תושב מדינה אחת היה נתפס בגין עבירת תנועה במדינה אחרת, העונש עליה היה מסתכם בקנס כספי בלבד. כל זאת בתנאי שנהג הרכב נעצר ברגע ביצוע העבירה. כך למעשה, היו מתחמקים נהגים עבריינים רבים מהתמודדות עם עבירות תנועה ועונשן, בעיקר אם אלו צולמו על ידי מצלמות מהירות נייחות בשל הקושי באיתור נהגים אלה ממדינות שונות.

ובכן, לא עוד. האיחוד האירופי עמל בימים אלה על מערכת נתונים מרכזית אשר תרכז את כל נתוני התחבורה וכלי הרכב במדינות האיחוד האירופי. המשמעות היא לדוגמה, שנהג צרפתי שעבר עבירת מהירות בגרמניה, יענש על כך גם בצרפת (קנס + נקודות), בה רשום רכבו.

שיטת האכיפה החדשה תתמקד בארבע עבירות עיקריות, שלדברי האיחוד האירופי מהוות כ-75 אחוזים מכלל התאונות הקטלניות במדינות אירופה: נהיגה בשכרות, אי חגירת חגורת בטיחות, מעבר באור אדום ברמזור ומהירות מופרזת. בעתיד תיתכן הרחבה גם לעבירות קלות יותר.

לגבינו הישראלים, החוק החדש אינו נוגע לנו, שכן אין אנו נמנים בין אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully