וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה, חלק ב'

ירון אדרי

24.3.2008 / 13:05

גם האמריקנים רוצים לקבוע מי תהיה מכונית השנה ובתחרות שלהם יש תארים נוספים. במה זכו מאזדה, ב.מ.וו ואודי?

לתחרות 'מכונית השנה' הנערכת מדיי שנה, נוספה לפני 4 שנים תחרות נוספת בעלת השם הזהה בארה"ב. כבר כאן המקום להדגיש כי יוזמי הגרסה החדשה מציינים כי התחרות שלהם אינה מתחרה לזאת המקורית אלא רק משלימה לה. לפי שלל התארים, ניתן להבין למה.

47 עיתונאי רכב מ-24 מדינות שונות בעולם הגיעו לתערוכת ניו יורק בכדי להחליט מי היא המכונית שלדעתם ראוייה לתואר יותר מכולן. מבין 3 המועדמות הסופיות זכתה המאזדה 2 בתואר הנכסף כשסגניותיה הן הפורד מונדאו ומרצדס C קלאס, שתיים מבין 7 הפיינליסטיות של התחרות המקורית. המאזדה 2 עומדת בניגוד כמעט מוחלט לזוכה משנה שעברה, לקסוס LS460.

בניגוד לתחרות המקורית, תואר מכונית השנה הוא משני ואליו מצטרפים תארים נוספים כשהחשוב מכולם, נכון לרוח התקופה, הוא תואר המכונית הירוקה. לכאן הגיעה ב.מ.וו שמקבלת חיזוק חיובי לאסטרטגיית ה'יעילות הדינמית' שלה. ה-118d זוכה בתואר תודות למנוע הידידותי בו היא עושה שימוש (2.0 ליטר, 143 כ"ס). עם פליטת CO2 של 119 גק"מ וצריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר, מדובר גם על המכונית הסדרתית הנקייה ביותר של ב.מ.וו.

עוד זוכה מאושרת היא ה-R8 של אודי שקוטפת עוד שני תארים המתווספים לעשרות בהם היא כבר זכתה בשנה האחרונה. מכונית ה'על' של אודי מוכתרת כמכונית הביצועים והמכונית המעוצבת של השנה. הטוענות לכתר הביצועים מולה התמודדה ה-R8 היו ה-M3 של ב.מ.וו והאחות A5 קופה. וולוו C30 ומאזדה 2 היו המועמדות לתואר המכונית המעוצבת. ה-R8 עוזרת לאודי להמשיך ולהחזיק בתארים אלה לאחר שבשנה שעברה הוכתרה ה-RS4 כמכונית הביצועים וה-TT כמכונית המעוצבת. ושום מילה על פיאט 500.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully