וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסימום מקסימה

ירון אדרי

24.3.2008 / 18:15

תחת התיאור 'סדאן ספורטיבית', מציגה ניסאן את הדור הבא למקסימה. האם החברה היפנית תצליח לערער את מעמד הגרמניות?

זיקתה של ניסאן לעולם המירוצים, הביא את מהנדסי החברה יחד עם המקסימה החדשה אל קודש הקודשים – הנורבורגרינג. אם כך, אין זה פלא שהיצרנית היפנית מחמיאה לעצמה עם הצגתה הדור החדש בתערוכת ניו יורק תחת התואר "סדאן הביצועים האמיתית" תוך שהיא נזכרת כי כך היא הייתה בעבר. אז על מה המהומה?

הביקור ברינג נועד, כך בניסאן, לשפר את התנהגותה הדינמית של המכונית כך שרוכשי המקסימה יוכלו להנות מרכב מפואר שיודע להעניק גם הנאה. לא פלא לאור העובדה כי זה הקו שמוביל את יצרניות הרכב מגרמניה. נסיעות המבחן במסלול הארוך שכבר מזמן הפך לשדה ניסויים, שימשו את המהנדסים בכדי לשפר את הבולמים, ההיגוי והבלמים כאשר הם לא שוכחים לבדוק במקביל את התוצרת האירופית המקבילה.

מצד המנוע, עודכן ושופר ה-V6 בנפח 3.5 ליטר אשר מפיק כעת במיוחד עבור הסדאן 290 סוסים, שהם 35 יותר מבגרסת המנוע הקודמת, ו-40.2 קג"מ. יחד עם תיבה אוטומטית רציפה, צורך המנוע כליטר בנזין לכל 10 ק"מ, זהה למנוע הקודם למרות תוספת הסוסים. עוד מספרים לנו בניסאן כי המקסימה קיבלה מערכת פליטה חדשה כי למכונית ביצועים חשוב גם הצליל הבוקע מהמנוע.

ספורטיבית גם מבפנים

על פיתוח המקסימה החדשה עמלה קשה גם מחלקת העיצוב שהעניקה לה את סגנון ה'ליקוויד מוושן'. זה מתחיל בחזית הרחבה כאשר התאורה הקדמית המעוצבת נדחקת ככל הניתן לפינות המכונית בכדי ליצור גריל גדול ורחב, וממשיך דרך בתי גלגל תפוחים המוסיפים למראה הכוחני. בניסאן אומרים כי יחסית לא השתנה רוחבה באזור הדלתות, אך באזור הגלגלים התרחבה המקסימה בכדי לאפשר את איחסונם של חישוקי ה-18 או ה-19 אינטש. העיצוב הגלי ממשיך אל החלק האחורי שם יותר מכל בולט אותו ניפוח לבתי הגלגלים.

ובכדי שיוכלו להתמודד בצורה טובה יותר, בעיקר אל מול הגרמניות, הכניסו בניסאן אבזור וחומרים איכותיים לתא הנוסעים לו הם קוראים "סופר קוקפיט" כשגם כאן הושם דגש על הזיקה הספורטיבית. ידית ההילוכים למשל, מוקמה קרוב יותר לנהג וכך גם כל הפקדים הקשורים לנהיגה. הקונסולה הראשית הוגבהה והיא נמצא בקו אחד עם לוח המחוונים, אינטואיטיבית למבט הנהג. מעל, גג שמש כפול יוסיף את השמיים לרשימת האבזור.

ועם כל הדיבורים הספורטיביים, נשאלת השאלה מדוע לא הלכו בניסאן עד הסוף? מדוע לא שודכה למקסימה הנעה אחורית? תשובתם גורסת כי הנעה שכזאת היתה גוזלת מקום ממרחב תא הנוסעים, הייתה מוסיפה למשקל והייתה מעלה את המחיר מכיוון שכאן מדובר על פלטפורמת D הקיימת. ובכלל, מי צריך הנעה אחורית כשמדובר על "מכונית ההנעה הקדמית הטובה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully