וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגים: אין אמון ברשויות החוק

ירון אדרי

25.3.2008 / 12:26

הנהגים בישראל איבדו את אמונם במערכות האכיפה, כך עולה מסקר שערך 'המרכז ללימודים אקדמיים'

סקר שערך 'המרכז ללימודים אקדמיים' בשיתוף מכון 'כלים שיווקיים', לא מחמיא לפעילות ההרתעה של משטרת ישראל ומערכת המשפט בכל הקשור לעבירות תנועה. 59.2 אחוזים מבין 490 הנשאלים - נהגים בעלי ותק של 3 שנים ויותר - סבורים כי פעולותיה של המשטרה כלל אינן מרתיעות מעבירה על החוק. מנגד, רק 10.2 אחוזים סבורים כי הפעילות אכן מרתיעה. בהמשך לאותה שאלה סבורים 16.3 אחוזים כי גם בתי המשפט לא מרתיעים ו-14.3 אחוזים השיבו כי בתי המשפט והמשטרה גם מעולם לא הרתיעו.

לאור תוצאות הסקר, נשאלת השאלה כיצד משפיע הדבר עלינו כנהגים. בכל הקשור להקפדה על חגירת הנוסעים, בעיקר מאחור, מהסקר עולה כי אין הנהגים מחכים לזרועות החוק. 71.6 אחוזים מקפידים כי נוסעי הרכב יהיו חגורים כל הזמן, 18.2 אחוזים מקפידים רק לפעמים ו-10.2 אחוזים לא מקפידים שנוסעי הרכב יהיו חגורים. ומה לגבי ילדים? 65.3 אחוזים השיבו כי אין מצב שהילדים לא יהיו חגורים, 18.4 אחוזים השיבו כי הם משתדלים לחגור אותם, 12.2 אחוזים אינם מקפידים כשמדובר בנסיעות קצרות ו-4.1 אחוזים מסתמכים על מצב רוחו של הילד.

בהמשך התייחס השאלון גם לנושא נהיגה ואלכוהול. 65.3 אחוזים השיבו כי הם דואגים לנהג תורן כאשר ערב הבילוי כולל שתייה ו-22.5 אחוזים כלל לא חושבים על כך. 12.2 אחוזים סבורים כי בירה אחת אינה מחייבת נהג תורן. ומה לגבי הנהיגה בחזרה מהבילוי? 42.9 אחוזים מקפידים לשמור על מהירות הנסיעה המותרת, 49.9 אחוזים מקפידים לעשות זאת רק לפעמים, 4.1 אחוזים הודו כי מהירות נסיעתם עולה על המותר בחוק ומספר זהה של נשאלים השיבו כי נוכחות המשטרה משפיעה על מהירות נסיעתם.

השאלה האחרונה בסקר התייחסה לשנת הליווי לנהגים חדשים. 91.8 אחוזים השיבו כי כהורים הם מקפידים על ליווי בשנת החובה, 4.1 אחוזים מקפידים רק לעיתים ו-4.1 אחוזים ענו כי יש להם עיסוקים אחרים.

אם ננסה לקרוא בין המספרים, נגלה כי רובם הגדול של הנשאלים מקפיד על נהיגה במסגרת החוק למרות אי האמון שלהם ברשויות. האם ניתן להסיק מכך כי פעילות חינוכית אפקטיבית יותר ממבצעי אכיפה רחבי היקף? כפי שכבר כתבנו בעבר, אנו בהחלט מאמינים שכן, אך מתוצאות הסקר אנו מוטרדים יותר מהעובדה שהציבור איבד את אמונו במערכת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully