וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוכבים יזכו לביטוח מוזל

צבי זרחיה

25.3.2008 / 18:56

אושר בקריאה שנייה ושלישית: רוכבי דו גלגלי יוכלו לרכוש ביטוח חובה מוזל ובו מרכיב של השתתפות עצמית

על פי החוק שהוגש על ידי הח"כים גלעד ארדן וסטס מיסז'ניקוב חברות הביטוח יחויבו להציע לרוכבים אפשרות לרכוש פוליסת ביטוח חובה עם מרכיב של השתתפות עצמית שתהיה זולה יותר מהפוליסות הנמכרות כיום, בדומה למנגנון הפועל בביטוח רכוש.

ההשתתפות העצמית תוגבל רק לפיצוי המגיע בגין 'כאב וסבל' ולא תחול על ההוצאות הרפואיות ואובדן כושר העבודה שיישארו ללא שום הגבלה או הפחתה. התיקון יפחית את נטל הפרמיה הכבד על בעלי הדו גלגלי ואף ימנע תביעות סרק ה'נולדות' בכדי לקבל פיצוי כספי מחברות הביטוח. החוק גם יצמצם את התופעה ולפיה עקב המחיר הגבוה של ביטוח החובה, כ 25% מהרוכבים, רוכבים כיום ללא ביטוח.

על פי ההצעה יוקם מנגנון בקרה ולפיו החוק יבחן על ידי הכנסת בתום ארבע שנים מכניסתו לתוקף ויוצגו ההשפעות על ענף הדו גלגלי ועל פי ממצאים אלו תישקל תועלת המנגנון, המשך החלתו על הרכב הדו גלגלי ובחינה באם להרחיבו אף לסוגי רכבים נוספים. אם הוועדה לא תשתכנע שהחוק משיג את מטרותיו, היא לא תאשר את המשכו.

ארדן העריך ש"ההשתתפות העצמית תוביל לירידה במספר התביעות ולהוזלת הפרמיה ותשכלל את התחרות בשוק ביטוח האופנועים. ההצעה משלימה את המהלך שהובלנו להפחתת עלויות ביטוחי כלי הרכב הדו גלגלי והיא תגרום להפחתה של כ 20% ממחירי ביטוח החובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully