וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפטרה: גרסת הייצור

27.3.2008 / 11:11

אחרי חודשים ארוכים של פיתוח, מושקת גרסת הייצור של האפטרה. איך נשמעים לכם 127.5 ק"מ לליטר?

אתר יצרן

נכון, היא נראית משונה ואולי אפילו מצחיק, אבל אחרי שמסיימים לגחך וקוראים את הנתונים הטכניים, מתגלה הפתעה של ממש. האפטרה החדשה (על גרסת קדם הייצור סיפרנו לכם בעבר) שמגיעה השבוע לייצור סדרתי מוצעת בשתי גרסאות: חשמלית (בלבד) הניתנת לטעינה בשקע החשמל הביתי עם טווח נסיעה של 190 ק"מ, והשניה, היברידית המשלבת גם גנרטור בנזין זעיר אשר בעזרתו מושגת צריכת דלק של 127.5 ק"מ לליטר, וזה עוד במקרה הגרוע ביותר.

ההסבר לכך הוא שעד טווח נסיעה של 80 ק"מ, גנרטור הבנזין צפוי לעבוד רק לשניות ספורות כדי לטעון את הסוללות, מה שיצור צריכת דלק של 425 ק"מ לליטר. בהמשך לגרף, כאשר טווח הנסיעה ממשיך אל 120 ק"מ, הגנרטור יוסיף לעבוד לצורך טעינת הסוללות ויצור צריכת דלק של 170 ק"מ לליטר. כאשר תגיע האפטרה לטווח נסיעה של 160 ק"מ, תתיצב צריכת הדלק על 127.5 ק"מ לליטר.

נתונים מדהימים לכל הדעות ומהווים שיפור מדהים ביחס למכונית הניסוי הראשונה שהשיגה צריכה צנועה יותר של "רק" 98 קילומטר לליטר. הפרויקט הלהיב אפילו את המבקרים הקשים ביותר שלא חסכו בלשונם בתחילתו, אך כעת, אפילו נאסא (סוכנות החלל האמריקנית) ביקשה לערוך ניסויים בטייפ 1 המוגמרת.

את נתונים אלו משיגה האפטרה בעזרת משקל גוף נמוך ביותר כתוצאה משימוש בחומרים אקזוטיים כמו סיבי פחמן, קבלר ואלומיניום. מחברת אפטרה נמסר כי הטייפ 1 המיועדת לשני נוסעים גם מציעה רמת בטיחות גבוהה מאוד, אולי אף גבוהה משל מכונית 'רגילה'. כמו כן, בקרת האקלים של האפטרה מופעלת על ידי קולטנים סולריים שהותקנו על הגג וכל חומרי הפנים ניתנים למחזור בקלות.

בשלב זה החברה עוברת למתקן חדש שנבנה במיוחד, שם תיוצר האפטרה החסכונית לכל דורש - ויש כאלו, בייחוד במחיר אטרקטיבי שנע בין 27 ל-30 אלף דולר בארה"ב. לישראל כצפוי, היא לא תגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully