וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעודד שימוש בדלקים חלופיים

ירון אדרי

30.3.2008 / 13:58

שר התחבורה הציג היום לממשלה את תוכנית 'תחבורה ירוקה'. על הפרק: תחבורה ציבורית, דלקים חלופיים ואופניים

שר התחבורה שאול מופז מאמץ את המלצות האיחוד האירופי בכל הקשור לצמצום פליטת המזהמים מכלי רכב. על פי תוכנית 'תחבורה ירוקה' אותה הציג היום לממשלה, תופחת פליטת המזהמים ב-20% עד לשנת 2020. כבר היום, כתוצאה משינויים טכנולוגיים אותם עשו יצרניות הרכב, פחתה פליטת המזהמים ב-3 אחוזים ב-6 השנים האחרונות. בסך הכל, פליטה מכלי רכב מהווה 13 אחוזים מכלל הזיהום בישראל.

את תוכנית משרד התחבורה מחלק מופז לטווח המיידי ולטווח הארוך. ראשית גורס השר כי יש לאמץ פתרונות טכנולוגיים שכבר קיימים בעולם כמו שימוש בדלקים חלופיים. "על הממשלה לעודד באמצעות תקינה ומיסוי, שימוש בפתרונות קיימים". עוד קורא מופז לעודד את הפחתת השימוש ברכב הפרטי והחלפתו בתחבורה ציבורית. מבדיקה שנערכה עולה כי מעבר לתחבורה ציבורית יפחית את פליטת ה-CO2 ב-201 טונות מדי יום רק באזור תל אביב. על פי התוכנית, את קטרי הרכבות של היום יחליפו קטרים חשמליים ותוך 6 שנים יוכנסו לשימוש כ-5,000 אוטובוסים היברידיים.

עוד בטווח המיידי כוללת התוכנית הטלת אגרות גודש בכניסה לערים, עידוד המעבר לרכיבה על אופניים בין השאר על ידי סלילת שבילים ייעודיים ובחינת הכנסתם של דלקים חלופיים כמו ביודלק וכדומה. על הטווח הארוך נמנה אימוצן של מכוניות חשמליות ומכוניות תאי דלק. על פי התחזית, בשנת 2020 יונעו 20 אחוזים מכלל הרכבים בדלקים חלופיים.

תוכניתו של השר, המיישרת קו עם שאר העולם המערבי, בהחלט חיונית לצמצום זיהום האוויר, אלא שבשלב זה נראה כי היא רחוקה מהמציאות. בשנים האחרונות אמנם חל שיפור משמעותי בייעול התחבורה הציבורית אולם זה עדיין אינו עומד בסטנדרטים הנהוגים באירופה, משם שואב מופז את עיקרי תוכניתו. תחבורה ציבורית יעילה ונקייה היא הדרך הבטוחה לגרום לציבור לוותר על מכוניתו ביום יום ועד שכזאת לא תהיה, כנראה שכלום לא יעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully