וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור ממשיך לאבד אמונו ברשויות

ירון אדרי

31.3.2008 / 14:31

מחקר שערכה עמותת 'אור ירוק': פעילותן של הרשויות למיגור תאונות הדרכים אינן משביעות רצון

"ירידה דרמטית באמון הציבור במשטרה כיעילה בטיפול בתאונות הדרכים", כך עולה ממחקר שפירסמה עמותת 'אור ירוק' במסגרת 'דו"ח עמדות הציבור 2008'. מתוצאות המחקר עולה כי רובו של הציבור, 59 אחוזים, סבור כי המשטרה היא זאת שצריכה לקחת את האחריות על הקורה בכבישים אולם היא לא עושה זאת. רק 27 אחוזים סבורים כי פעילותה של המשטרה יעילה, 45 אחוזים סבורים כי היא בינונית ו-26 אחוזים סבורים כי היא נמוכה. השוואה למחקר זהה משנת 2004, מלמדת על ירידה חדה בתדמית יעילותה של המשטרה, 52 אחוזים אל מול 27 אחוזים היום.

רשויות המדינה אשר אמורות לטפל בתאונות הדרכים, לא זוכות גם הן לתמיכתו של הציבור. מתוך 7 נקודות אפשריות, קיבלו הרשויות 3.4 נקודות בלבד. שיפור קל בציון, אך עדיין מאוד נמוך, ניתן לתחומי הפעילות בהן עוסקת המדינה לשיפור המצב בכבישים. למרות זאת, 44 אחוזים מהנשאלים השיבו כי להערכתם חל שיפור בשנה האחרונה לעומת 12 אחוזים שהשיבו הפוך.

בהמשך המחקר, התבקשו הנשאלים לבחור מבין רשימת נושאים המאיימים על החברה בישראל ותאונות הדרכים הוצבו במקום הראשון עם 95 אחוזים. נושא האלימות הגיע למקום השני עם 93 אחוזים והטרור למקום השלישי עם 89 אחוזים. החינוך הגיע רק למקום הרביעי. מגמה זאת נמשכת כבר שלוש וחצי שנים בהן תופסות תאונות הדרכים את המקום הראשון.

רק בשבוע שעבר הבאנו לכם את תוצאותיו של סקר שנערך על ידי 'המכון ללימודים אקדמיים' בשיתוף מכון 'כלים שלובים' לפיו איבד הציבור בישראל את אמונו במשטרה, והנה מתקבל לכך חיזוק בדמות מחקר זה. במצב הקיים, חייבים מקבלי ההחלטות לקחת את הנושא ברצינות ולשקול מחדש את הדרך למלחמה בתאונות. נכון להיום, מתחילת השנה האזרחית גבה הקטל בדרכים 107 קורבנות ונראה כי לא תחול הפחתה במניין 431 הקורבונות של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully