וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הרכב בארה"ב מקרטע

נמרוד הלפרן

2.4.2008 / 9:53

נפילה דו-ספרתית במכירות יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב. גם היפניות והגרמניות מתקשות לשמור על רמת המכירות

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב אשר כמעט הודחה בשנה שעברה על ידי טויוטה היפנית מהתואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 19% במכירותיה במרץ בארה"ב לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-281 אלף כלי רכב, אולם הותירה ללא שינוי את תחזית ייצור המכוניות לרבעון השני של השנה.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על נפילה של 14% במכירותיה בארה"ב בחודש מרץ, ל-227 אלף כלי רכב, בעקבות ירידה חדה במכירות רכבי שטח וטנדרים. ג'ים פרלי, מנהל חטיבת השיווק של פורד, הזהיר היום כי צפויה הרעה נוספת בשוק הרכב בארה"ב בחודשים הקרובים. "הייתי שמח לומר לכם שהרע ביותר כבר מאחורינו, אבל אינני יכול להתחייב לכך", אמר. "אנו מעריכים כי הרבעון השני של השנה הנוכחית, יהיה הקשה ביותר שלנו השנה", הוסיף.

טויוטה היפנית, יצרנית המכוניות הגדולה באסיה אשר הדיחה בשנה שעברה את פורד מהתואר יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב במונחי מכירות, המשיכה להחזיק במקום השני גם ברבעון הראשון של 2008. במהלך הרבעון עלו מכירות טויוטה בארה"ב על אלו של פורד ב-43 אלף כלי רכב. עם זאת, בדומה למתחרותיה האמריקניות, רשמה טויוטה ירידה של 10% במכירותיה בארה"ב בחודש שעבר, ל-218 אלף רכלי רכב - ירידה חודשית רביעית ברציפות.

הונדה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפן, דיווחה על ירידה של 3.2% במכירותיה בארה"ב במרץ, ל-139 אלף כלי רכב.

"שוק הרכב האמריקני נתפס לבהלה מפני מיתון", מסרה היום יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית פורשה, אשר דיווחה על נפילה של 25% במכירותיה בארה"ב בחודש מרץ.

סך מכירות הרכב בארה"ב נפלו לפי תחזיות האנליסטים בחודש מרץ לקצב שנתי של 15.1 מיליון כלי רכב - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2005 - לעומת 16.3 מיליון כלי רכב בחודש המקביל בשנה הקודמת. חברת השיווק ג'יי.די פאוור חתכה לפני שבועיים את תחזית המכירות השנתית לשוק הרכב בארה"ב מ-15.7 מיליון מכוניות ל-14.95 מיליון מכוניות - הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 1994.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully