וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה ביבוא האישי

דניאל שמיל

2.4.2008 / 11:47

לקראת כניסתה לתוקף של תקנה חדשה, עלייה חדה ביבוא אישי של מכוניות אירופיות דרך ארה"ב

בשבועיים האחרונים ניכר גידול ביבוא אישי של מכוניות אירופיות דרך ארה"ב. זאת לקראת כניסתה לתוקף של תקנה חדשה של משרד התחבורה שתפסיק את היבוא האישי של מכוניות אירופיות, כמו פולקסווגן טוארג, אאודי Q7, ודגמי פורשה, דרך ארה"ב.

התקנה החדשה, שתיכנס לתוקף ב-15 באפריל, תתיר יבוא כלי רכב בתקינה אמריקנית רק אם יוצרו בארה"ב, קנדה או מקסיקו. בכך יושוו תנאי היבוא האישי לתנאי היבוא המסחרי. ניתן להגיש בקשות אחרונות ליבוא אישי של מכוניות אירופיות עד 8 באפריל.

שיעור הגידול ביבוא האישי אינו מדויק, כיוון שהעוסקים בתחום אינם ששים לגלות את נפח פעילותם, אולם אחד מסוכני היבוא האישי דיווח כי מספר המכוניות מדגם פולקסווגן טוארג (המיוצר בגרמניה) שהוא מייבא, זינק מ-25 בחודש לכ-100.

סוכן יבוא אישי אחר טען כי יש גידול ניכר ביבוא כל המכוניות שלא מיוצרות בארה"ב וביניהן דגמי פולקסווגן, מרצדס, פורשה וכן לקסוס. חלק מהמכוניות הן דגמי על יקרים.

שי הרשקוביץ מנכ"ל יבוא אישי ישיר אמר כי הענף ממצה עכשיו ביקושים של כמה חודשים מה שיוצר לחץ על הצרכנים. לכן מרבית המכוניות המיובאות הן דווקא מדגמים מוכרים בארץ, מפני שההחלטה לרכוש אותם קלה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully