וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המרבה, הרי זה משובח

4.4.2008 / 8:45

מה קורה כשלוקחים גולף R32, מנשימים אותה עם מגדש על, ודואגים להכל מסביב? מצטערים שחשבון הבנק לא עמוק יותר

בהשראת חג הפסח הקרב, חז"לינו קבעו כי כל המרבה בסיפור יציאת מצריים, הרי זה משובח. אבל אנשי סדנת ABT, שמשפרים כל דבר על גלגלים ובייחוד מכוניות פולקסווגן ואודי, לא מספרים סיפורים. הם עושים עבודה ומהסוג שיודע להרבות סוסים במנועים. הפעם, הסדנה הגרמנית לקחה את גרסת ה-R32 של הגולף דור 5 ובדקה כמה רחוק אפשר ללכת, אבל על בטוח.

ה-R32 לא התחילה את חייה בתור לפלפית. כבר עם הירידה מפס הייצור היא חמושה ב-250 סוסים ו-32.6 קג"מ ממנוע V6 בנפח 3.2 ליטר. הספק שמסייע לקומפקטית החמה להאיץ מעמידה ל-100 תוך 6.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. אבל נו, וודאי הבנתם שזה לא מספיק נכון? אז מה עושים? משפרים.

אל תוך מכסה המנוע הוכנס מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) כדי שידחוס אוויר בכוח אל תוך המנוע, כדי לקרר את האוויר הנדחס הותקן מצנן ביניים מקורר מים ועוד שלל רכיבים שונים. התוצאה: עליה של 120 כ"ס ביחס למקור, כלומר 370 כ"ס ו-40.7 קג"מ שהולמים את הגולף הזו הרבה יותר. כעת, זקוקה ה-R32 רק ל-5 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש ומשם להמשיך למהירות מרבית מעט גבוהה מ-270 קמ"ש. נחמד, לא?

זה לא הכל, כי זו לא חכמה גדולה לחלוב עוד סוסים מהמנוע, אז ב'קיט' של ABT אפשר למצוא גם מתלי קוילאובר מתכווננים לשיפור ההתנהגות, חישוקי 19 אינטש עם צמיגים לשיפור האחיזה ואפילו בלמים מוגדלים לשיפור יכולות ההאטה והעצירה. אהבנו.

חשוב לציין כי למרות שמדובר בשדרוג משמעותי ביחס למקור, התקנת ערכת החיזוק של ABT אינה גורמת לביטול אחריות היצרן באירופה. חלום רחוק עבורנו בישראל, במדינה ששיפורי רכב אינם חוקיים עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully