וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: קשקאי 7 מקומות

6.4.2008 / 9:32

לפני כחמישה חודשים חשפנו בפניכם את הגעתו המתוכננת של הקשקאי 7 מקומות לישראל, וכעת נחשף הרכב רשמית

בסוף שנת 2007, חשפנו כאן בוואלה! רכב את כוונת יבואן רנו לשווק בישראל השנה גרסה מאורכת של הקשקאי, אשר תציע שבעה מקומות ישיבה. והיום, כחמישה חודשים אחר כך, חושפת ניסאן אירופה את התמונות הרשמיות של הקשקאי מרובה המושבים.

קרוסאובר זה שהושק בחודש ינואר 2007 והגיע לישראל בחודש מאי, הצליח להציג נתוני מכירות נאים באירופה (170 אלף יחידות) והן בישראל ובזכות קבלת הפנים החמה לה זכה בעולם, הוחלט בניסן להעניק לו יתרון משמעותי על פני מתחריו, בדמות צמד מושבים נוספים מאחור.

מחדשים כמעט הכל

שמו של הקשקאי בעל 7 המושבים נבחר להיות קשקאי פלוס 2 (+2) וכדי לאכלס את זוג המושבים כראוי מאחור, מספרים בניסאן כי כל חלקי הרכב הנמצאים דרומית לקורות הקדמיות עברו התאמה מסיבית. כך למשל הוארך בסיס הגלגלים ב-13.5 ס"מ לכדי 276.5 ס"מ וגם האורך הכללי גדל ב-21.1 ס"מ לכדי 452.6 ס"מ.

בנוסף לכך, כדי ליצור מרווח ראש מספק ליושבים בשורה השלישית, שיפולי הגג מאחור עוצבו מחדש והגג עצמו הוגבה ב-3.8 ס"מ לכדי גובה כללי של 164.3 ס"מ. התוצאות של מתיחות אלה הן שיפור של 1.6 ס"מ במרחב הראש מלפנים, 1.0 ס"מ במרחב הראש בשורת המושבים האמצעית ושיפור של 2.3 ס"מ במרחב הברכיים באותה שורת מושבים.

בהמשך לכך, גם הדלתות והחלונות מאחור עוצבו מחדש בעיקר מהרצון להגדיל את שטח החלונות לטובת האווריריות בתא הנוסעים. ואם כבר מדברים על שטח חלונות, בגג הקשקאי +2 הותקן חלון פנורמי ענק שאף הוסיף לגודלו 14 ס"מ ביחס לקשקאי בעל חמשת מושבים.

בגרסת ה-7 מושבים, הוחלפה גם שורת המושבים האמצעית באחרת שימושית בהרבה. את שורת מושבים זו ניתן לקפל במגוון אפשרויות בהתאם לצורך (חלוקה של 402040) כאשר את המושב האמצעי ניתן לקפל לכדי יצירת משענת יד ובה הותקנו מחזיקי כוסות וכן תא אחסנה גדול.

שורת המושבים השלישית, כך מספרים בניסאן, מיועדת בעיקר לילדים אשר גובהם אינו עולה על 160 ס"מ. את מושבים אלו ניתן לקפל ביחס של 5050 ואלו ניתנים להעלמה אל תוך רצפת הרכב כאשר אין בהם שימוש. כאשר אלו מקופלים, תא המטען יציע כמעט 500 ליטרים של נפח הטענה, 90 יותר מאשר בגרסת ה-5 מושבים.

מנועים ומערכת הנעה

כמו הקשקאי בגרסת ה-5 מושבים, גם גרסת 7 המושבים תקבל שתי גרסאות הנעה: קדמית בלבד או כפולה לא קבועה. האחרונה, מציעה מערכת אלקטרונית לפיקוח על העברת הכוח לגלגלים ובאמצעות בורר בתא הנוסעים, יכול הנהג לבחור בין הנעה לגלגלים הקדמיים, הנעה לא קבועה לכל ארבעת הגלגלים (העברת כוח לגלגלים האחוריים רק במקרה הצורך) או הנעה כפולה קבועה. אולם, הקשקאי אינו מיועד לנהיגות בשטח קשה, אך הוא בהחלט מסוגל לטפל בשבילים רכים.

היצע המנועים כלל יחידות כוח בנזיניות ודיזליות, כאשר לישראל הגיעו רק גרסאות ה-2.0 ליטר בנזין (140 כ"ס תיבה רציפה) ודיזל (150 כ"ס תיבה אוטומטית 6 הילוכים). אלו תמשכנה להגיע לישראל גם בגרסת ה-7 מושבים, אך באירופה תוצענה גם גרסאות חלשות יותר כמו 1.6 ליטר בנזין 115 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו דיזל עם 106 כ"ס.

גרסת 7 המושבים של הקשקאי תיחשף רשמית לקהל ב-22 ביולי בתערוכת לונדון ולישראל היא תגיע בחודשים אוקטובר - דצמבר השנה, אך מחירו טרם נקבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully