וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענון מסיבי להאמר H2

6.4.2008 / 14:10

ה-H2 המפלצתי קיבל מנוע חדש - גדול וחזק יותר, תיבת שישה הילוכים, תא נוסעים מפואר, למי שהקודם לא הספיק

קשה לחשוב על עוד רכב אשר ספג ביקורת רבה ועזה כל כך מלבד ההאמר, אבל המפלצת האמריקנית - ה-H2 שאינו יודע גבולות בכל הקשור לממדים, נפח מנוע וצריכת דלק, עבר רענון נרחב אצל אמא GM שאמור לשפר את הביצועים ואת תחושת ה"אין כמוני". על איכות סביבה לא מדברים שם.

פחות או יותר באמצע חייו של הדגם, הגיע גם תורו להתחדש ונתחיל ראשית, בלב השינוי - המנוע. אם מנוע ה-V8 בנזין בנפח 6.0 ליטר לא הציע מספיק סוסים עבורכם (325 כ"ס ו-50.2 קג"מ), אזי בדורו החדש החליטה GM לשפר מעט את העניינים. אולם, אם ציפיתם לשמוע על מנוע קטן, חסכוני ויעיל יותר ואולי ירוק יותר רחמנא ליצלן, אזי נספר לכם ש-GM בחרו להתעלם טוטלית מהביקורת. שכן, בחזיתו הותקן מנוע אחר, גדול יותר בנפחו עם 6.2 ליטר ותזמון משתנה לשסתומים. וההספק? גם הוא עלה לכדי 393 כ"ס ו-58.5 קג"מ.

את הכוח העצום הזה יעביר ההאמר המחודש כמובן לכל ארבעת הגלגלים, רק שהפעם הוא יעשה זאת דרך תיבת הילוכים חדשה ומסיבית בעלת 6 יחסי העברה עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית (דמוי טיפטרוניק) והילוך כוח (LOW) קצרצר במיוחד. יחסי ההעברה בהילוכים 1 עד 4 קצרים יחסית כאשר ההילוכים 5 ו-6 הם הילוכי יתר בעלי יחס העברה ארוך במיוחד. שני ההילוכים העליונים אמורים לשפר את יכולת השיוט של הרכב ואולי גם בתקווה להפחית את צריכת הדלק בשיוט שעומדת על 4.8 ק"מ לכל ליטר.

אולם, על צריכת דלק או חיסכון לא מדברים ב-GM. מצד שני, הם שמחים לציין כי בזכות החלפת המנוע ותיבת ההילוכים, יכול ההאמר H2 לגרור 773 ק"ג יותר מהדור היוצא, כלומר 3,727 ק"ג לעומת 2,954 ק"ג, אם זה ממש עקרוני לכם.

מוסיפים בטיחות ומייפייפים את תא הנוסעים

דגם 2008 של ההאמר H2 גם אמור להיות בטיחותי יותר עם התקנת שלל מערכות בטיחות כמו: בקרת יציבות אלקטרנית (ESP) שמסייעת גם בהפחתת הסיכון להתהפכות, כריות וילון לכל אורך חלונות הצד עם חישני התהפכות, קדם מותחנים לחגורות הבטיחות מלפנים בקרת משיכה, מערכת בלימה EBA להגברת לחץ הבלימה ומערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים. כאופציה תוצע גם מצלמת נסיעה לאחור.

GM גם מצאו לנכון לעדכן את מראהו ואיכותו של תא הנוסעים. הקבינה של הדור היוצא ספגה לא מעט ביקורת בשל היותה ספרטנית למדי וכעת נראה שהלקחים הופקו. GM החליפו את כל החומרים המדפנים את תא הנוסעים באיכותיים ורכים יותר וכן עיצבו מחדש את הדשבורד וציפוי הדלתות.

כעת ניתן למצוא בו מושבים חדשים לגמרי בשלל גווני עור, כולל אפשרות להתקנת זוג מושבי ילדים מאחור (סה"כ 7 מושבים), מערכת שמע חדשה כוללת מסכי DVD במושבים, מערכת מיזוג אוויר עצמאית למושבים מאחור ועוד.

מבחוץ חדי העין יוכלו להבחין בגריל שבו הוגדלו פתחי האוורור כדי ליעל את הקירור למנוע הענק ובצביעת כרום לתחתית הפגוש במקום צבע שחור.

טרם נתקבלה תשובת היבואן בנוגע להגעתו לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • האמר
  • umi
  • שטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully