וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה1: פליפה מאסה חוזר

ירון אדרי

6.4.2008 / 17:38

לאחר שני מירוצים מאכזבים, התאושש הנהג הברזילאי של פרארי במירוץ בחריין. ב.מ.וו ניצלה את החולשה הפתאומית של מקלארן

המירוץ השלישי בעונת הפורמולה 1 מגיע אל בחריין ובמקצה מדידות הזמנים קובע רוברט קוביצה את ההקפה המהירה ביותר שמציבה את מכונית הב.מ.וו בעמדת הפול פוזישן. כבר בעונה שעברה סימנה הקבוצה מגרמניה כי פניה לאליפות ונראה כי הגיע הזמן לקטוף את הפירות האמיתיים. אולם כבר בזינוק מאבד קוביצה את מקומו לפליפה מאסה שזינק שני ו-2 הקפה מאוחר יותר גם לקימי רייקונן. כעת, עם שתי מכוניות בחוד, חייבת פרארי לשמור על קצב מהיר עד לסיום.

עבור קבוצת מקלארן החל המירוץ לא טוב. זינוק כושל של לואיס המילטון מוריד את הבריטי מהמקום השלישי בזינוק לקרבות מאחור ומפגש קרוב מדיי עם מכונית רנו גורמת לו לאבד את החרטום. הכניסה המוקדמת מאוד לפיטס מבססת את מקומו בתחתית רשימת הנהגים ממנה קשה לחזור. הייקי קובלאיינן מצליח לשפר מיקום אחד על חשבון בן קבוצתו. בניגוד להמילטון, ג'יאנקרלו פיסיקלה מקבוצת פורס אינדייה שזינק מהמקום ה-18, מצליח לשפר לא פחות מ-7 מיקומים כבר בהקפה הראשונה.

הרבה ארועים לא נרשמו במהלך המירוץ שלאחר ההקפות הראשונות נכנס למוד שיעמום. הארוע הבולט היחיד נרשם בהקפה ה-19 כאשר נסיון עקיפה כושל של ג'נסון באטון (הונדה) על דייוויד קולטהארד (רד בול) הביא את שניהם לבקר בחולות המדבר שבצידי המסלול. קולטהארד חזר רק בכדי לסיים במקום ה-18 ובאטון נאלץ להישאר מחוץ למירוץ.

בראש נותר הסדר על כנו עם צמד הפרארי במקומות הראשונים. עבור מאסה מדובר היה בהצהרת כוונות חשובה מאוד וזאת לאחר שכשל לספק את הסחורה בשני המירוצים הקודמים. בעיקר זכורה הפרישה מהמירוץ הקודם במלזיה כשללא כל סיבה הסתחרר הברזילאי כשהיה במקום השני. בזמן שחלף מאותו מירוץ, כבר החלו לצוץ לא מעט שאלות ותשובות בנוגע לעתידו בקבוצה כשהשם החם להחליפו הוא של פרננדו אלונסו, אולם בשלב זה מכחישים כל הצדדים. רייקונן שסיים שני, אוגר עוד 8 נקודות חשובות המקפיצות אותו למקום הראשון בטבלת האליפות.

המקום ה-13 אליו הגיע המילטון, לא מעניק לו נקודות והוא נותר עם ה-14 אותן צבר בשני המירוצים הקודמים. קוביצה שמסיים שלישי, משווה את מספר הנקודות עם המילטון וכמוהו קובאליינן שסיים חמישי. ניק היידפלד מב.מ.וו שמסיים במקום הרביעי, קופץ למקום השני בטבלה, אך חשוב מכך, יחד עם קוביצה הם מקפיצים את קבוצתם למקום הראשון בטבלת היצרנים במקומה של מקלארן שנופלת למקום השלישי. פרארי מבססת מעמדה במקום השני.

המירוץ הבא ייערך בעוד שלושה שבועות במסלול קטלוניה שבספרד.

טבלאות הדירוג

מירוץ בחריין
1. פליפה מאסה
2. קימי רייקונן
3. רוברט קוביצה
4. ניק היידפלד
5. הייקי קובאליינן
6. יארנו טרולי
7. מארק וובר
8. ניקו רוזברג

דירוג הנהגים לאחר מירוץ 3
1. קימי רייקונן 19 נק'
2. ניק היידפלד 16 נק'
3. לואיס המילטון 14 נק'
4. רוברט קוביצה 14 נק'
5. הייקי קובאליינן 14 נק'
6. פליפה מאסה 10 נק'
7. יארנו טרולי 8 נק'
8. ניקו רוזברג 7 נק'

דירוג היצרנים לאחר מירוץ 3
1. ב.מ.וו 30 נק'
2. פרארי 29 נק'
3. מקלארן 28 נק'
4. וויליאמס 10 נק'
5. טויוטה 8 נק'
6. רנו 6 נק'
7. רד בול 4 נק'
8. טורו רוסו 2 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully