וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניווט חדש בשטח

8.4.2008 / 9:46

חברת 'יניר מערכות' השיקה תוכנת ניווט חדשה של LandGuide אשר יודעת לשלב לראשונה ניווט בכבישים עם ניווט שטח

שוק מערכות הניווט בישראל זוכה לפריחה חסרת תקדים. נתוני המכירות מצביעים על אלפי יחידות שנמכרות מדי חודש וממש קשה להאמין שעד לפני זמן לא רב, ניווט נייד בישראל היה חלום רחוק. התחרות בשוק זה התגברה כמובן גם כן ומדי חודש אנו פוגשים במכשירי ניווט חדשים וכן בתוכנות ניווט שממשיכות להתקדם ולהתפתח ובעיקר להיות מדויקות יותר.

אולם, דווקא בשטח, שם לניווט הממוחשב ישנו יתרון משמעותי, קשה היה למצוא מערכות מתאימות. כעת, עם השקת תוכנת הניווט החדשה של 'לנד-גייד' על ידי 'יניר מערכות', יתכן ויש כאן בשורה חדשה לחובבי השטח.

התוכנה החדשה, מציעה מגוון יתרונות על פני התוכנות המוכרות כמו שילוב ישיר בין הניווט בשטח ביחס לניווט בכביש, ממשק קל להפעלה, התאמה לכל מכשיר GPS, תצוגת תלת מימד ולראשונה, גם שילוב של מספר משתתפים.

ראשית, מאוד אהבנו את החפיפה החדשה בין מפות הכביש למפות השטח. עד כה, היו אלה שתי מערכות נפרדות אשר הצריכו התאמה מחדש בעת המעבר מהכביש לשטח ולהיפך. בתוכנת ה'לנד-גייד' החדשה, התכנות של מסלול הטיול נעשה באופן מלא. כך למשל, ניתן לבחור ממגוון מסלולי שטח שהוזנו במערכת מראש (עשרות מסלולים בכל רחבי ישראל) ולהתאים את תוכנת ניווט הכביש שתביא אתכם בדיוק עד לנקודת הירידה לשטח.

במכשירי GPS המציעים גם חיבור לרשת ה-GPRS (אינטרנט סלולרי), ניתן ליצור חיבור רשת בזמן אמת (און ליין) של מספר משתתפים. כלומר, כאשר הנכם מטיילים בשטח עם עוד מספר כלי רכב, ניתן ליצור קשר ישיר עם כל רכב ולראות את מיקומו על מפת הניווט. כמו כן, ניתן לחלוק עם החברים מסלולים, מפות וכל נתון שהוזן במערכת הניווט, תוך כדי תנועה בשטח.

את ארוע ההשקה של תוכנת הניווט בחרו ב'יניר מערכות' לעשות על "רטוב". החברה המשווקת הזמינה אותנו אל מושב חרות שבשרון ואחרי שהצמידה מכשירי ניווט אל מכוניות הטומקאר של 'טום-טיים', נשלחנו אל השטח כדי שנוכל להתרשם כיצד המערכת עובדת.

תכנון המסלול בשטח שונה לגמרי מזה שבכביש, שכן כאן אין כתובות, אין צמתים מרומזרים ונקודות הייחוס שונות. למרות זאת, גם אם לא בחרתם באחד מעשרות מסלולי הניווט הקיימים בתוכנה, קל מאוד לקבוע מסלול עצמאי בתוואי השטח. אז המערכת מציינת לעצמה מספר נקודות ייחוס בהתאם לשבילים המצויים בתוואי ומנווטת את הרכב בהתאם. הרושם הראשוני מהמערכת הוא חיובי למדי – הניווט באמצעותה נראה קל יחסית לתוכנות אחרות בהן נתקלנו ובקרוב נערוך למערכת זו מבחן מעמיק יותר.

מחירה של התוכנה עומד על 699 שקל ואותה ניתן לרכוש במגוון מקומות כמו שקם, מחסני חשמל, אלמ, רשתות המזון הגדולות וברשתות הציוד המשרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully