וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכבות החלשות פגיעות גם בכביש

ירון אדרי

8.4.2008 / 14:19

השכבות החלשות מעורבות ביותר תאונות דרכים. כך עולה ממחקר שפורסם היום על ידי 'אור ירוק'

השכבות החלשות פגיעות יותר גם בכל הקשור למעורבות בתאונות דרכים. כך עולה ממחקר שערך רוני פקטור מהמכון לחקר התחבורה של הטכניון ואשר פורסם היום על ידי 'אור ירוק' בכנס חיפה למעורבות חברתית.

מתוך המחקר, שכלל את נתוניהם האישיים של נפגעי תאונות דרכים בישראל בין השנים 1983 ל-2004 ורמת הנסועה שלהם, עולה כי מצבם החברתי-כלכלי של הנהגים משפיע על מידת מעורבותם בתאונות קשות ותאונות קטלניות. ממצאי המחקר מעלים כי הסבירות למעורבות בתאונה עולה ככל שמעמדו החברתי-כלכלי והשכלתו של הנהג נמוכים יותר. בנוסף, מציין המחקר כי אחת הקבוצות הפגיעות ביותר היא האוכלוסיה הלא יהודית וכמו כן נהגים צעירים.

לדבריה של דר' ציפי לוטן, המדענית הראשית של 'אור ירוק', אין מדובר בתופעה ישראלית בלבד וכי גם בעולם, 90% מנפגעי התאונות הם ממדינות מתפתחות. מנכ"ל 'אור ירוק' שמואל אבואב, ציין כי "יש לטפל מיידית בתשתיות הקורסות ביישובים החלשים, ובמיוחד במגזר הערבי, כדי להקטין את מעורבותם בתאונות". עוד הוסיף אבואב כי על הממשלה לפעול נחרצות בתחום החברתי.

ממצאי המחקר שוב מעלים לסדר היום את אחת הבעיות המרכזיות לתאונות הדרכים – חינוך. חוקים, תקנות ומבצעי אכיפה גדולים אמנם יכולים לתרום לירידה במספר התאונות, אולם מדובר על פתרונות חלקיים ושטחיים בלבד לטווח הקצר. לעומתם, לטיפול בשורשי הבעייה כמו חינוך ותשתיות, משקל גדול יותר לשיפור המגמה לטווח הארוך ובזה חשוב שהממשלה תשקיע. לצערנו, לטיפול שכזה חיסרון אחד גדול – הוא לא מייצר כותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully