וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה שלמה בפקק

צפריר רינת

11.4.2008 / 11:52

משרד התחבורה: נכשלנו בצמצום השימוש ברכב פרטי. ירידה של 3 אחוזים בתוצר הלאומי כתוצאה מהפקקים

משרד התחבורה נכשל בהפחתת השימוש ברכב פרטי ובמעבר לתחבורה ציבורית. הגידול החד במספר כלי הרכב יגרום לפגיעה קשה בתוצר הלאומי, ליצירת כאוס תחבורתי ולאי-מניעת זיהום אוויר - תמונת מצב זו הוצגה אתמול על ידי בכירי משרד התחבורה ביום עיון שנערך בתל אביב מטעם עמותת "תחבורה היום ומחר". בכנס אמר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, שכיום גורמים הפקקים בכניסות לערים לפגיעה של עד שלושה אחוזים בתוצר הלאומי וכי הדבר מונע מישראל להעלות את רמת החיים ולטפל ברווחה ובחינוך.

סיטרמן ציין שיש גידול משמעותי בהשקעות בתחבורה הציבורית, אבל הצביע על בעיות תכנוניות קשות כמו תחנות רכבת שאין בהן חניונים ונגישות מתאימה להולכי רגל או לאוטובוסים. "זאת מדינה שכבר פיתחה לוויינים, אך אין לה עוד כרטיס חכם שבו עושים שימוש גם לנסיעה ברכבת וגם באוטובוס". הוא ביקר בחריפות את רמת השירות באוטובוסים ואמר שאין די בכך שמורידים את מחירי הנסיעה כתוצאה מהפרטה.

לדברי סיטרמן, מקדם המשרד הקמת ארבע רשויות מטרופוליניות שתאפשרנה לרשויות המקומיות לתכנן ולנהל מערכות תחבורה. כמו כן נבחנת תוכנית להטיל אגרת גודש על כלי הרכב הנכנסים לתל אביב. הוא קרא להשתמש באמצעי מעקב אלקטרונים, בדומה לכביש חוצה ישראל, כדי לפקח על כניסת כלי הרכב.

סמנכ"ל לתשתיות במשרד, יצחק זוכמן, ציין שב-15 החודשים האחרונים נוספו רבע מיליון כלי רכב חדשים. "לא ניתן יהיה לקיים תחבורה, אם המצב הזה יימשך", אמר. לדבריו, יש חשש שמערכת הסעת ההמונים בתל אביב תיתקע עקב ויכוח על הקו הירוק, שאמור לעבור מדרומה של העיר לצפונה דרך רחוב אבן גבירול. "הסכמנו שחלקו יהיה תחתי, למרות שלדעתנו אין לכך הצדקה, אך העירייה רוצה שכל הקו יהיה מתחת לקרקע ולכן האוצר הקפיא לגמרי את הטיפול בקו". המדען הראשי של המשרד, הפרופ' יוסי פרשקר, הוסיף בעניין זה: "עיריית תל אביב צריכה להחליט מה היא רוצה. אי אפשר גם להקים קו רכבת תחתי וגם לבנות לידו מגרשי חניה תת-קרקעיים שימלאו את הרחובות בכלי רכב, במקום שהנוסעים ישתמשו ברכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully