וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נגד "תיקים אדומים"

ירון אדרי

14.4.2008 / 14:32

שר התחבורה ממשיך את מלחמתו בעברייני התנועה הכבדים. הורה להכין רשימה לשלילת רשיונם של 150 נהגים

מלחמתו של שר התחבורה שאול מופז בעברייני התנועה הכבדים ממשיכה. לאחר שכבר המליץ משרדו על שלילת רישיון הנהיגה ל-70 נהגים בעלי "תיקים אדומים", הורה השר על הכנתה של רשימה חדשה שתכיל את שמותיהם של 150 נהגים נוספים הצפויים לקבל עונשי שלילה בפועל של עד 10 שנים.

למרות מאבקו העיקש של מופז, דווקא בתי המשפט הם שיוצאים כנגד תוכניתו תוך ביטולן של לא מעט פסילות רישיון שנקבעו על ידי משרד הרישוי. בנוסף, מתוך 36 בקשות לפסילת רישיון שהוגשו, אישרו בתי המשפט רק 18. למעשה, מבטלים בתי המשפט את תקנה 56 לפקודות התעבורה לפיה לרשות הרישוי ישנה הסמכות לשלול רישיון מנהגים המסכנים את הציבור. השר מצידו תקף בחריפות את התנהלות בתי המשפט וציין כי "השופטים שמים מקלות בגלגלי המאבק בתאונות הדרכים".

בדרך להשגת המטרה – הפחתת מספר ההרוגים ונפגעי תאונות הדרכים – כמעט כל אמצעי מבורך, אולם עצם העובדה כי החלטותיו של שר התחבורה אינן עומדות במבחן החוק מעמידה את פעולותו בפני לא מעט סימני שאלה. בנוסף, עצם העובדה כי לחובתם של מאות נהגים רשומות עשרות הרשאות מלמדת דווקא על בעייה באותן רשויות שנתנו לכך לקרות. עוד חשוב לציין כי מערובותם של עברייני התנועה הכבדים מתוך סך התאונות הקטלניות מדיי שנה, הינה קטנה יחסית ועל כן לא ניתן להסיק כי הורדתם מהכביש היא שתעזור לפיחות במגמה.

הורדתם מהכביש של עברייני תנועה סדרתיים חייבת להיעשות בחוכמה וכחלק מתוכנית מסודרת וארוכת טווח. ללא השקעה בשיפור התשתיות, בחינוך ובאכיפה משטרתית נכונה, מספרם עם השנים רק ילך ויגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully