וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים חלופות לדקאר

ירון אדרי

16.4.2008 / 8:16

אחרי האכזבה מביטול הדקאר, מיצובישי יוצאת להרפתקה חדשה – להניע את הפאג'רו איבולושן בעזרת מנוע דיזל חדש וחזק

לקראת הדקאר שאמור היה להתקיים בחודש ינואר האחרון, הכינה מיצובישי את הפאג'רו איבולושן במטרה אחת - לנצח במירוץ. לבסוף בוטל הארוע רגע לפני האור הירוק וזאת בשל התראות לפיגועי טרור. הפאג'רו הוחזר למחסני החברה, ממתין למירוץ הבא. והנה, כחלק מהאלטרנטיבות למירוץ הדקאר שספק אם יחזור למתכונתו המקורית, מצאה עצמה מיצובישי מתכוננת למירוץ הקרוס קאונטרי 'ראלי מרכז אירופה' שיצא לדרך ביום ראשון הקרוב בהונגריה.

אלא שהחודשים שלאחר האכזבה מביטול המירוץ הפופולארי, לא עברו בהמתנה של מהנדסי מיצובישי. אלה הלכו והחליפו את מנוע ה-4.0 ליטר (255 כ"ס, 42 קג"מ) שלא זינק לדקאר. את מקומו של זה, תפס מנוע קצת יותר ידידותי לסביבה בנפח 3.0 ליטר ובתצורת V6. זה, נושם באמצעות מגדש טורבו ולוגם סולר למחייתו. ההספק החדש עומד כעת על 260 כ"ס, אולם משמעותי יותר הוא שיפור של יותר מ-24 קג"מ, וזה עומד כעת על 66.3 קג"מ. בהתאם לתקנות המירוץ, תיבת 5 הילוכים תשודך למנוע החדש.

למירוץ הקרוב תתייצב מיצובישי עם כל 4 הצוותים שאמורים היו להשתתף בדקאר. מנוע הטורבו דיזל ישמש רק את מכוניתו של הירושי מאזוקה בעוד שסטפן פטרהאנסל, לוק אלפאנד ונאני רומא ינהגו בגרסת הבנזין המקורית. בהמשך, יתייצב מנוע הטורבו דיזל גם למירוץ הראלי 'טרנסאיבריקו' של פורטוגל ולבאחה ספרד, לקראת הדקאר הבא.

את מירוץ הדקאר בין אירופה לאפריקה, תחליף בשנה הבאה דרום אמריקה, אך בשלב זה כנראה השם המוכר יישמר. עד אז, מקווים במיצובישי להיות מוכנים ב-100% עם המנוע החדש שפרט לניצחון, יאפשר להם גם לשמור על איכות הסביבה. בינתיים, נוכל גם אנחנו לפגוש בפאג'רו הקרבית שתגיע לתערוכת אוטומוטור.

גם הלאנסר יוצאת לקרב

לפני מספר שנים, קיבלו גרסאות הספורט של הסובארו אימפרזה והמיצובישי לאנסר את הכינוי "רפליקות ראלי". זה כמובן הגיע ממכוניות הראלי שהתחרו באליפויות השונות בעולם. כעת, כחלק מהשקתה של האיבו החדשה, חוזרת מיצובישי אל המסלולים.

יחד עם סדנת 'ראליארט', תעבור האיבו את השינויים המתבקשים בכדי להתחרות במסגרת קטגורית 'גרופ N'. המכונית בגרסתה הידנית תקבל כלוב התהפכות, מושבים ורתמות מירוץ ועוד מספר שיפורים בתחום הבטיחות.

במיצובישי לא מדברים על חזרה ל-WRC, ואת הקרב היוקרתי על העליונות היפנית היא תעשה מול המכונית הפחות חזקה של סובארו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully