וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, אפצ'י לפניך

ירון אדרי

16.4.2008 / 13:42

רופאים טוענים שהתעטשות היא דבר בריא. מחקר בריטי טוען את ההיפך, לפחות בכל הקשור לנהיגה

אביב הגיע פסח בא, אך הוא לא בא לבדו. על הדרך מגיעה גם הפריחה, מתחילות האלרגיות ומתפרצות ההתעטשויות. חברת הביטוח הבריטית 'esure', מפרסמת מחקר חדש ממנו האפצ'י לא יוצא כל כך טוב. 24 מיליון נהגים, 72 אחוז מכלל בעלי הרישיון בבריטניה, סובלים מדיי שנה מבעיות של גירוד, דמעות, צינון וכדומה, אך את הסכנה הגדולה ביותר גורם העיטוש.

תוצאות המחקר מגלות כי 52 אחוזים מהנהגים עוצמים את עינהם בעת ההתעטשות. 30 אחוזים מספרים כי הם גם מכינים עצמם אליה, תוך שהם מורידים את המבט מהכביש ומחפשים אחר טישו או כל דבר דומה. אותן שניות בהן עוצם הנהג את עיניו, מרגע הגירוי באף ועד להתפרצות, הן הקריטיות ביותר. במהירות של 100 קמ"ש, עובר הרכב כ-28 מטרים בכל שנייה, מה שעלול לגרור הפתעות ולא מהסוג הטוב.

ואכן, 7 אחוזים מהנהגים הבריטים מודים כי היו מעורבים בתאונה או במצב של כמעט תאונה, כתוצאה מאפצ'י סורר. 2 אחוזים נוספים תורמים נוסעי הרכב שהתעטשות שלהם מסיחה את דעתו של הנהג. בסה"כ, מדובר על עשרות אלפי תאונות בבריטניה מדיי שנה. אחריות אישית מראים 21 אחוזים מהנהגים שבוחרים שלא לנהוג בימים הרגישים.

עוד מוסיף המחקר כי אבק על הדשבורד וסוגים שונים של מבשמי אוויר, יכולים גם הם לתרום לבעייה. אז מי אמר שהאפצ'י טוב לבריאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully