וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה מנוע השנה 2008?

ירון אדרי

17.4.2008 / 10:16

תחרות מנוע השנה יוצאת לדרך בתחילת מאי. האם ב.מ.וו תזכה בפעם הרביעית ברציפות או שמא צפויות הפתעות?

את פרס מכונית השנה, לא חייבת לקבל המכונית המהפכנית ביותר ולעיתים מספיק לה להיות חמודה. ראו למשל את הפיאט 500, הזוכה האחרונה. המצב מעט שונה בבואם של 65 השופטים לבחור את מנוע השנה, כאן חייבות לעמוד אחרי כל יחידת כוח שורה של טכנולוגיות ופריצות דרך חדשות.

ב-10 השנים בהן מחולק הפרס, זכתה ב.מ.וו 5 פעמים, 3 מהן ב-3 השנים האחרונות. השנה ינסו שני מנועים להמשיך את הרצף, הטורבו דיזל כפול המגדשים בנפח 2.0 ליטר של סדרה 1 או מנוע ה-V8 של ה-M3. אולם בכדי לקטוף עוד תואר, צפוי לב.מ.וו קרב לא קל המגיע מכיוון שלוש היבשות המובילות.

מנוע ה-5.0 ליטר V10 של אודי, זה שמניע את ה-RS6 החדשה, ינסה לשבור את הרצף לב.מ.וו ומצד שני להכתיר את גרמניה כמלכת המנועים. ה-3.0 ליטר של וולוו וה-1.4 ליטר טורבו של פיאט ינסו למנוע זאת. כאן המקום לספר כי לא כוחות הסוס הם שקובעים, אלא הטכנולוגיה עצמה כך שפיאט לא חייבת להרגיש מקופחת עם המנוע הקטן.

לשבור את ההגמוניה הגרמנית

בארה"ב ממשיכים לחשוב בגדול ומנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר בעל מגדש ה'על' של הקורבט ZR1 והקדילאק CTS-V ינסה להביא לאמריקנים תואר ראשון. כמו פיאט, גם קרייזלר תציג מנוע קטן יחסית, בנפח 1.8 ליטר, פרי שיתוף פעולה עם יונדאי ומיצובישי.

ואם כבר נגענו ביפנית, זאת תביא את מנוע הטורבו בנפח 2.0 ליטר של האיבו החדשה, כשהיריבה סובארו תביא את הדיזל הראשון שלה והראשון בעולם בתצורת בוקסר. חובבי ה'סופר ספורט' היפני ישמחו לשמוע כי מניסאן מגיע ה-3.8 ליטר כפול המגדשים של ה-GT-R. אגב, היפנים הם היחידים עד כה שהצליחו לקחת את התואר לב.מ.וו בשנים בהן מתקיימת התחרות.

המנוע הזוכה יוכרז ב-7 למאי ואיתו עוד 11 מנועים בקטגוריות שונות – 'המנוע החדש', 'המנוע החסכוני', 'מנוע הביצועים' ועוד 8 קטגוריות המחלקות את המנועים לפי נפח מנוע. בינתיים, עד שנביא לכם את התוצאות, ספרו לנו במי אתם הייתם בוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully