וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: מושב בטיחות של אקסיס

19.4.2008 / 19:23

חגירת ילדים במושבי בטיחות הנה חובה מהמעלה הראשונה וכעת ניתן לעשות זאת בקלות מבלי להתפשר על הבטיחות

ישנו רק דבר אחד שמקומם אותי יותר מאשר נהגים המזלזלים בחיי הסובבים אותם, ואלו הם ההורים המפקירים את בטיחות ילדיהם בעת הנסיעה במכונית. מדי יום, אנו נתקלים בלא מעט מכוניות בהן נראים ילדים מסתובבים חופשיים במושב האחורי של הרכב. במקרים אלו, אין ליחס למילה חופש אף קונוטציה חיובית, שכן כידוע לכל אחד ואחד מכם, חייהם של ילדים אלו נמצאים בסכנה.

גם אם נניח לרגע לחוק המחייב אותנו ההורים ומסיעי הילדים לדאוג לחגירתם באמצעי הבטיחות המתאים בזמן נסיעה ברכב, זהו צו מוסרי מהמעלה הראשונה. אין אנו צריכים לספר לכם עד כמה רע עלולה לסתיים בלימת חירום או חלילה התנגשות כל שהי עבור כל יושב ברכב שאינו מעוגן, בטח ובטח כאשר מדובר בילדים רכים. אולם, ממשאל קצר שערכנו בקרב הורים שהסיעו את ילדיהם ללא חגירה נאותה עולה כי בנוסף לחוסר מודעות (או שמה זו הדחקה), הסיבה הנפוצה לאי חגירת ילדים היא עצלות לשמה. המשפט "זו רק נסיעה של 5 דקות.." היה השגור בפי הרוב.

בניגוד למנהגנו, החלטנו להציג בפניכם ואף לנסות בעצמנו את מה שעשוי להיות הפיתרון לתופעת העצלות בחגירת הילדים - זהו מושב הבטיחות לתינוקות אקסיס שלחברת 'בייבי-קומפורט' הצרפתית. מושב בטיחות זה הוצג לפני כשנה באירופה והספיק לזכות בתואר מושב הבטיחות של השנה, הגיע החודש לישראל.

קל להורה, בטוח לתינוק

מושב הבטיחות החדש של 'בייבי-קומפורט' שמצויד כמובן בתקן הבטיחות ECE האירופי המחמיר, מציע מספר שדרוגים בנוסף למושבי התינוקות המוכרים בשוק. ראשית נציין כי מושב זה מיועד לזאטוטים במשקל של בין 9 ל-18 קילוגרם לשימוש במושב האחורי בלבד ואינו מיועד לתינוקות צעירים שאותם יש להושיב עם הגב לכיוון תנועת הרכב.

יתרונו הגדול של מושב ה'אקסיס' נעוץ בקלות תפעולו היומיומית. מיקומו ברכב נעשה בקלות על ידי הקפת בסיסו עם חגורת הבטיחות המקורית של הרכב אל תוך תופסנים ייעודיים. בגב בסיס הכיסא, ישנו מותחן ראצ'ט אשר מותח את חגורת הבטיחות ומעגן בחוזקה את מושב הבטיחות למושב הרכב.

שנית, בצדו של המושב ישנו מנוף שבמשיכתו ניתן להפנות את המושב ב-90 מעלות לכל אחד מהצדדים כדי לאפשר הושבה נוחה מאוד של הזאטוט במושב. אחרי שזה התמקם, ניתן לכוון את גובה משענות הראש וחגורות הבטיחות בלחיצה קלה בגב המושב. גם התאמת חגורת הבטיחות נעשה באמצעות משיכה אחת בלבד.

בגמר מלאכת חגירת התינוק, המושב מסתובב אל מצבו הסופי ובמידה וביצעתם את כל הפעולות נכון, בראש בסיס במושב יוצג סמן ירוק, שמודיע שהכל בסדר. כעת, בעזר לחיצה נוספת על כפתור בחזית המושב, ניתן לקבוע את זווית המושב עצמו - מישיבה ישרה ועד שכיבה קלה לאחור.

מחירו של מושב זה הוא 2,000 שקלים וניתן להשיגו במרב חנויות למוצרי תינוקות. אנו מאוד נהנינו מתפעולו הקל מושב זה וכן אנו מקווים שבעזרת מושב זה נמנע את תירוץ העצלות של ההורים שאינם חוגרים את ילדיהם. חובה בכל רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully