וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לבעיות החניה?

ירון אדרי

22.4.2008 / 13:14

מערכת העזר לחניה של פולקסווגן מתקדמת עוד מספר צעדים קדימה והפעם ללא כל עזרה מצידו של הנהג

לאנשי פולקסווגן יש חלום והוא לא קשור לאיכות הסביבה. בעצם, הוא כן קשור איכשהו, אבל לא לאוויר, אלא לסביבה ממש. מכירים את הרגע בו מקום החניה שמצאתם מאפשר לכם לחנות, אך רק במידה ויש לכם סאן רוף לצאת ממנו, או שהיציאה כרוכה בהשארת מזכרת צנועה על דלת הרכב ליד? אז כאן בא לעזרה הפיתוח החדש של פולקסווגן.

הפאסאט סטיישן שמוצגת כעת בתערוכת האנובר, מצויידת במערכת החניה האוטומטית של פולקסווגן. לא, זו לא אותה אחת מהטוראן ומהטיגואן שם היא חצי אוטומטית ועושה רק חלק מהעבודה. המערכת החדשה לעומתה זוכה לשם 'חזון העזר לחניה' ומאפשרת למכונית לחנות בעצמה בזמן שהנהג או הנהגת כבר מחוץ לרכב, צועדים ליעדם.

החזון כולל שתי מצלמות וידאו המותקנות במראות הצד המודדות את החלל שנותר בין המכונית לשכנותיה. המדידות מועבורת כ'סיגנל' למחשב הראשי שמנתח אותו ומעביר פקודות להגה, לבלמים ולמנוע. שתי מצלמות נוספות מלפנים ומאחור, יחד עם חיישני גלי קול (אולטראסראונד), יעצרו את הרכב כשצריך. בתום התהליך המנוע ייכבה, בלם החניה ישולב והדלתות יינעלו. לנהג ישנה האפשרות לעצור את התהליך בכל רגע, באמצעות שלט רחוק. פשוט פנטסטי.

המערכת החדשה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ופרט לעובדה שזאת תשודך רק למכוניות בעלות תיבת הילוכים DSG, עדיין לא ידוע מתי היא תהיה מבצעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully