וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לעבודה בירוק

23.4.2008 / 10:04

קונצרן PSA מציג לראשונה פרטנר מסחרי ידידותי לסביבה: מונע על ידי 'תא דלק' מימני שפולט רק אדי מים

קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן) פרסם אמש כי פרויקט ניסיוני של 3 שנים עם חברת Intelligent Energy הגיע לסיומו ובסופו הציגו השתיים רכב חלוקה מסוג פיג'ו פרטנר שאינו מזהם את הסביבה. בפרטנר המדובר הותקנה מערכת 'תא דלק' מהמתקדמות ביותר בתעשיה. מערכת זו מחליפה לגמרי את מנוע הבערה הפנימית המוכר ואת האנרגיה החשמלית להנעת הרכב היא מפיקה משילוב כימי בין חמצן למימן. מכאן, שגזי הפליטה הנם לא יותר מאשר אדי מים טהורים.

הפרויקט הירוק של PSA תוקצב במיליוני אירו ובו לקחה חלק גם חברת פרודרייב. החידושים העיקריים בפארטנר הנקי קשורים לבעיות המוכרות שאפיינו את מערכות 'תא הדלק' מיצרנית הרכב האחרות כמו טווח נסיעה קצר מדי, גודלה של המערכת ואף בטיחותה.

במקרה זה, הצליחו המהנדסים לצמצם את גודלה של המערכת לממדים שמאפשרים להכניסה אל תא מנוע של מכונית רגילה ואת מכלי המימן (נשלפים בלחץ של 700 באר) והסוללות הם הכניסו אל תחתית רצפת הרכב, במקום בטוח. התוצאה היא טווח נסיעה של 300 ק"מ, כאשר החשמל שמופק ממערכת המימן (בהספק של 10 קילוואט) טוען כל העת את הסוללות ומאריך את טווח הנסיעה.

בנוסף לכך, בעזרת שלל חידושים טכנולוגיים, הצליחו גם מתכנני המערכת מ-Intelligent Energy למנוע גם את הקושי בהנעתה בטמפרטורות נמוכות מתחת למינוס 20 מעלות, אך הטווח העליון עומד על 37 מעלות, אז תשכחו מלהשתמש ברכב זה בחודשי יולי אוגוסט בישראל.

תפוקת הכוח של המערכת עומד על 35 קילוואט (47.5 כ"ס) ו-18.3 קג"מ מקסימליים, כך שאין לצפות לביצועים עוצרי נשימה. למעשה, הטנדרון מסוגל להגיע למהירות מקסימלית של 100 קמ"ש בלבד, כאשר הוא זקוק ל-8.3 שניות כדי להאיץ מעמידה ל... 50 קמ"ש. אגב, אורך החיים של המערכת נאמד בכ-5,000 שעות, או כ-5 שנים בחישוב של שלוש שעות שימוש ביום.

אם הצלחתם להתגבר על מחסום הביצועים בשם השמירה על איכות הסביבה, אנו נאלץ לצנן מעט את ההתלהבות - הפרטנר 'תא דלק' עדיין רחוק מייצור סדרתי בשל עלויות הייצור הגבוהות של המערכת, אולם מפיג'ו וסיטרואן נמסר כי בפיתוח מערכת זו הצליחו החברות להתגבר על מיכשולים עקרוניים, מה שעשוי לסלול את הדרך לכיוון ייצור סדרתי של מערכות הנעה מוזנות מימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully