וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענון במשפחת ה-A3

ירון אדרי

24.4.2008 / 13:40

כמעט 5 שנים לאחר הצגת הדור השני לקומפקטית של אודי, ה-A3 נכנסת למקצה שיפורים ודגם הספורטבאק מקבל גרסת S3

רק לפני מספר ימים ירדה היחידה המיליון לדור השני של ה-A3 מפס הייצור ויחד עם הדור הראשון לקומפקטית היוקרתית שהושק ב-1996, נמכרו עד היום מעל ל-1.9 מיליון מכוניות. הדור השני הושק ב-2003, וכעת בוחרים באודי להעבירו רענון קל. כן, רק עכשיו ואת המהלך מלווה הסיסמה "שיפור חוויית הנהיגה".

למרות השמירה על הקווים המקוריים, השינוי לחזית המכונית הוא גדול. הגריל שגם כך היה נוכח מאוד, מודגש כעת אף יותר עם שני פסים המעטרים אותו מתחתיתו וממשיכים דרך מכסה המנוע ועד לבסיס השמשה הקדמית. יחידות התאורה הוחלפו במודרניות יותר שכמו אחיותיה הגדולות של ה-A3, מעוטרות בתאורת 'לד'ים. בשורה, והעיצוב אגרסיבי יותר מבעבר.

השפעתן של האחיות הגדולות מגיעה גם לאחוריה של ה-A3 שם הותאמו יחידות תאורה חדשות ופגוש עדכני יותר. עוד ניתן למנות ידיות פתיחה חדשות בדלתות ואיתות אינטגרלי במראות הצד. בעוד שגרסת הספורטבק 5 דלתות לא השתנתה, ה-3 דלתות צמחה ב-2.5 ס"מ באורך לכדי 424 ס"מ בעיקר בשל החלפת הפגושים.

השינויים החיצוניים ממשיכים גם אל תא הנוסעים שקיבל כעת עיטורים בסגנון אלומיניום לפתחי המיזוג, מתגים חדשים, מחוון הממליץ מתי להעביר הילוך בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה ועוד. רשימת הריפודים והדיפון מכילה כעת יותר אפשרויות מבעבר גם בצבע וגם במרקם כשעור נאפה איכותי ניתן גם הוא לבחירה. ה-A3 תוצע עם אותן 3 רמות גימור של קודמתה.

מתחת לבגדים

אותם מנועים מבית פולקסווגן המשרתים את ה-A3 ימשיכו גם אל מתיחת הפנים. בסה"כ מדובר על 8 מנועים, 5 בנזין ו-3 דיזל, בטווח הספקים של בין 102 כ"ס (1.6 בנזין) ל-250 כ"ס בגרסת הקוואטרו 3.2 ליטר. מנוע ה-1.6 יוצע גם בגרסה המתאימה לצריכת ביואתנול בתקן E85. אודי מדגישים את נושא איכות הסביבה ומנוע ה-1.9 TDI יאפשר צריכת דלק של 22.2 ק"מ לכל ליטר סולר. שני האחרונים יוצעו עם תיבת 5 הילוכים ידנית, בעוד ששאר הגרסאות יקבלו הילוך נוסף. התיבה כפולת המצמדים המכונה באודי S טרוניק, תוצע אף היא ברשימת האפשרויות לכל המנועים, כאשר הגרסה החדשה ולה 7 הילוכים תשודך למנועי הבנזין בנפחים 1.6, 1.4 ו-1.8.

עוד ברשימת האפשרויות נמצאת הנעת הקוואטרו הכפולה. זאת תגיע כסטנדרט בגרסת ה-3.2 ליטר וכאופציה למנועי הבנזין 1.8 ו-2.0 ליטר ולשתי גרסאות ה-2.0 ליטר TDI. עבור הלקוחות שמחפשים ערך מוסף דינמי, תתאפשר בחירה במערכת המתלים המגנטית המוכרת מה-R8 למנועי הבנזין שהספקם מעל ל-160 כ"ס ובאותן גרסאות ה-2.0 ליטר של ה-TDI. ובתום פרק הנהיגה, מערכת העזר לחניה תתייצב גם היא למשימה.

S3 עם 5 דלתות למשפחה הממהרת

החידוש העיקרי בגרסה החמה לקומפקטית, הוא האפשרות להשיגה כעת גם בתצורת מרכב הספורטבק 5 דלתות, שתהפוך אותה לשימושית יותר. פרט לכך, העיצוב החיצוני החדש יהיה מודגש יותר כמתחייב, עם פסי אורך מבריקים בגריל ובתחתית הפגוש. כנף אחורית גם היא בנמצא.

מתחת למכסה המנוע ימשיך לככב ה-2.0 TFSI אשר מעביר לארבעת הגלגלים 265 סוסים ו-35.7 קג"מ. הנתונים הקלאסיים מראים 5.7 שניות (ועוד עשירית לספורטבק) והגבלה ל-250 קמ"ש. גם כאן מציינים באודי את צריכת הדלק החסכונית יחסית, שעומדת בממוצע על 11.8 ק"מ לליטר.

עוד בחזקת ה-S3 תיבת 6 הילוכים ידנית, מתלים ספורטיביים והנמכה של 25 מ"מ ורכיבי אלומיניום לטובת הפחתת המשקל. מבפנים, שימוש באלומיניום ומושבי עור ספורטיביים (וספורטיביים אף יותר כאופציה) משלימים את החבילה.

שיווקן של ה-A3 וה-S3 מתוחות הפנים בשוק האירופי יהיה בקיץ ואלינו הן תגענה לקראת החודשים יולי אוגוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully