וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית ושמה תשוקה

ירון אדרי

29.4.2008 / 10:42

הסופר 7 של קייטרהאם מוותרת על מנוע הבערה לטובת מנוע חשמלי. כששיא המומנט מגיע בוואט אחת

בכבישים המפותלים של בריטניה נעות לא מעט גרסאות לסופר 7 של קייטרהאם, בכולן הדגש הוא על יחס ההספק-משקל. כך, עם מינימום אבזור, מקסימום כוח ולא מעט חומרים קלים, מצליחה הדו מושבית הפתוחה להתמודד עם עם מכוניות 'על' כבר עשרות שנים. רק בחודשיים האחרונים שמענו על שתי גרסאות חדשות והנה מגיעה לה גרסה שלישית, אבל הפעם שונה מתמיד.

חברת 'אביסול' ההולנדית, מתמחה בייצור מערכות הנעה חשמליות וה-Thorr היא גרסתם ל-7 האגדית. את מקומם של המנוע, תיבת ההילוכים, מיכל הדלק ואפילו הבלמים, תופסת כעת יחידה חשמלית המפיקה 91 כ"ס ו-16.3 קג"מ. כמובן שנתונים אלה לא ממש מחשמלים את בלוטות האדרנלין, אך באביסול מרגיעים עם הנתונים המרביים של אותה יחידה חשמלית המסוגלת להניב עד 272 כ"ס ו-45.9 קג"מ. וכמו בכל מנוע חשמלי, שיא המומנט מגיע כבר בסל"ד אחד וכנראה שהתאוצה ל-100 תישאר בתחום ה-3 שניות וקצת.

למרות שבאופן עקרוני אנחנו בעד מכוניות ספורט חשמליות, יש לנו כמה תלונות. קודם כל, משקלה של ה-Thorr עומד על 755 ק"ג שזה בערך 50% יותר מ-7 סדרתית. שנית, טווח הנסיעה במהירות של 120 קמ"ש אינו עולה על 140 ק"מ שזה ממש מעט. ויותר מכל, איך נסתדר בלי צלילי מערכת הפליטה הערבים. בכל מקרה, עבורנו זהו חזון המכונית החשמלית האמיתי. לידיעתך שי אגסי.

ואחרי שינוי שכזה למכונית שהיא יותר מאגדה, מתבקשת כמובן התגובה. האם לדעתכם מדובר על "שינו קדוש" או "חילול קודש"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully