וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מתוך 10 נוסעים לבד ברכב

1.5.2008 / 11:45

האם הציבור בישראל לא רגיש למחירי הדלק? בדיקת וואלה! רכב גילתה כי מרביתנו נוסעים ברכב לבד

תשעה מכל עשרה כלי רכב פרטיים מאויישים באדם אחד בלבד - כך עולה מבדיקות שנערכו על ידי וואלה! רכב. הנסיקה החדה במחירי הדלק והטענות לעליה במודעות לאיכות הסביבה, הוציאה אותנו אל הכבישים כדי לבדוק עד כמה הישראלי שמאחורי ההגה רגיש לשני הסעיפים.

התוצאות כאמור, מאוד לא מעודדות. מתוך מאות כלי הרכב שנצפו ונספרו (בבדיקה מקרית) במספר כבישי גישה למרכזי עסקים ומתחמי תעשיה והייטק בגוש דן, 90 אחוזים מכלי הרכב הפרטיים (לא כולל מוניות, רכבי הסעות ודו גלגלי) הנעים אל מרכזי העסקים בת"א מאויישים באדם אחד בלבד.

מכאן שרק 10 אחוזים מכלי הרכב שנספרו מאויישים בשני נוסעים ויותר. אולם, עשרת אחוזים אלה מתייחסים בעיקר לכלי רכב בהם לא יותר משני נוסעים, שכן רק 0.6 אחוז מכלל כלי הרכב שנספרו מכילים 3 נוסעים ויותר (3 כלי רכב מתוך 500 שנספרו).

התוצאות הישירות של הרגלי נהיגה אלו ידועות ומורגשות לכל - הכבישים המובילים אל מרכזי העסקים גדושים ועמוסים וזה עוד לפני שדיברנו על הזיהום הסביבתי שנגרם מכלי הרכב הרבים.

"זה הרכב שלי ואני משלם עליו כל חודש ולכן אין סיבה שלא אשתמש בו. גם אף אחד מהעובדים איתי לא גר קרוב יחסית אלי או לפעמים לא עובד באותן שעות כמו שלי" כך נאמר לנו על ידי אחד מהנהגים שהסכים לענות על שאלותינו.

קטסטרופה תחבורתית

תמר קינן, מנכ"לית עמותת 'תחבורה היום ומחר' מסרה בתגובה כי המצב בו רוב המכריע של המכוניות העומדות שעות בפקקים מסיעות נוסע אחד בלבד הוא הבסיס לקטסטרופה התחבורתית. הפקקים גורמים לנזק לאיכות האוויר, ובעיקר מעודדים סלילת כבישים נוספים.

כיוון שחלק גדול מכלי הרכב הפרטיים הם רכב ממקום עבודה, הנוסעים אינם צריכים לשאת בהוצאות הדלק. העלייה במחירי הדלק יכולה יחד עם זאת להיות נקודת מפנה בתחום התחבורה. שני צעדים נדרשים: האחד על ידי המדינה - תמריצי מיסוי למשתמשים בתחבוה ציבורית, והאחר על ידי מעסיקים - הכנת תוכניות שיעודדו את העובדים להגיע לעבודה בנסיעות משותפות, ובאמצעים אחרים. ארגון תחבורה היום ומחר מעודד הפחתת הנסיעה ברכב הפרטי ומסייע למעסיקים בהכנת תוכניות תחבורה לעובדים אשר יובילו להקטנת הוצאות הדלק ולחיסכון במקומות חנייה.

נועם קום, יו"ר פורום הליסינג מוסר בשיחה שערכנו עמו כי היום בעידן מחירי הדלק והמחשבות על איכות סביבה, יש לקדם תוכניות רעיונית שיעודדו אנשים לנסוע פחות וגם חסכוני יותר כדי שהם יהנו מצריכת דלק נמוכה יותר. בנוסף לכך, יש להכיר בעובדה שמרבית העובדים בתחום ההייטק לא עובדים באותן שעות או נדרשים לעבוד מחוץ לחברה לכן הם זקוקים לרכב באופן צמוד, או לחילופין לא יכולים להיות תלויים בעובדים אחרים.

כמו כן, יש לזכור שהחלופות אינן אטרקטיביות - התחבורה הציבורית אינה יעילה מספיק, שכן היא מצריכה המתנה ארוכה וגם הנסיעה בה איטית מאוד. כך שהפתרונות האלטרנטיביים אינם מעשים עדיין. אולם, ההתארגנות של נושא הקארפול נמצא בבחינה כעת ויתכן שיופעל על ידי חברה חיצונית שתקשר בין אנשים הגרים קרוב זה לזה וכן עובדים במתחמים סמוכים. נכון לרגע זה, יש בעייתיות קשה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully