וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהירה ביותר בכביש?

ירון אדרי

2.5.2008 / 17:02

סדנת וובר השוויצרית רוצה להצטרף אל מועדון ה-400 קמ"ש עם ה-Faster One. עוד אחת שרוצה לנשוף בעורפה של בוגטי

אומרים שהיופי נמצא בעיני המתבונן. במקרה של ה-Faster One מבית 'וובר ספורטקארס', כנראה שיהיה קשה לדבר על יופי, אך כל עוד מכונית ה'על' תעשה את שמבטיחים יוצריה, סביר להניח שלא יהיה זמן להתרשם מצורתה החיצונית. בכל זאת, ראשי התיבות לשמה הן F1.

גם הסדנה השוויצרית רוצה להצטרף אל מועדון ה-400 קמ"ש והמכונית אותם אתם רואים בתמונות היא זאת שאחראית לעשות זאת. עם מנוע ה-V8 של הקורבט Z06 אליו שודכו שני מגדשי 'על' בריאים, היא מפיקה 900 כ"ס האחראים לשינוע 1,100 ק"ג של אלומיניום וקארבון, לפני נהג. כוח המנוע עובר דרך תיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית אל ארבעת הגלגלים, כשהדיפרנציאל האלקטרוני דואג להעביר את רובו, לציר האחורי. שני האחרונים מפיתוח עצמי.

עניין של שניות

בדרך לחצות את רף ה-400 קמ"ש, ייקח ל-F1 2.7 שניות להגיע 100, 6.6 ל-200 ו-16.2 ל-300. מבחינת התנהגות כביש ובטיחות, דואגים לספר לנו בוובר שתודות למרכז כובד סופר נמוך ועיצוב חיצוני שכולו על טהרת היעילות האווירודינמית, ייקח לה הרבה מאוד זמן עד שצמיגיה יאבדו את הקשר עם האספלט. לגבי עצירה, דיסק בלימה קראמי בקוטר 380 מ"מ וקאליפר 12 בוכנות אמורים לסגור את הסיפור.

כמו לא מעט מכונית מסוגה, ייקח קצת זמן עד שנשמע כי המכונית אכן שברה את שיא המהירות. מה שבטוח הוא שעד שזה יקרה, היא תספק לנו לא מעט חדשות עסיסיות שיותר מכל יעזרו לה ליחסי הציבור. ואם בכל זאת תשתכנעו כי זאת היא הנסיכה לה ייחלתם כל חייכם, בוודאי תשמחו לדעת שעבורה תאלצו להיפרד מ-1.6 מיליון דולרים, כמובן לפני מסים.

הקרב על שיא המהירות היה קיים מאז ומעולם, אך מאז קבעה הבוגטי וירון 407 קמ"ש (שיא שעדיין אינו מוגדר כרשמי) נראה כי יותר מיוקרה ומוניטין עומדים על הכף. אז האם ה-F1 היא המלכה החדשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully