וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאות 2008: 29,822 הרוגי תאונות דרכים

ירון אדרי

7.5.2008 / 15:40

ב-60 שנות קיומה של מדינת ישראל, נהרגו בכבישים 29,822 בני אדם, כך מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

ערב יום העצמאות הוא מועד מצויין לסיכומים שונים ברמה הלאומית, עיקרם נוגעים בשאלה "מה הספקנו מקום המדינה?". לצערנו, לצידם של לא מעט מספרים משמחים, נמצאים גם נתונים קודרים. היום מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי ב-60 שנות קיומה של מדינת ישראל, נהרגו בתאונות דרכים 29,822 בני אדם. לצד נתון זה מדגישים ברשות כי 4,765 מהם היו ילדים במותם.

תאונות הדרכים אין זה סוד, רשמו מאז קום המדינה יותר הרוגים מחללי המלחמות ופעולות האיבה. מתחילת השנה נהרגו בכבישים 145 בני אדם, לעומת 65 חיילים שנהרגו בכל השנה האחרונה. למרות הנתון הקשה, חלה ירידה של 12 אחוזים במספר הרוגי התאונות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

מבצע האכיפה וההסברה שפתחה בחג הפסח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יחד עם משרד התחבורה ואגף התנועה במשטרה, ימשיך גם ביום העצמאות. הנהגים ובני משפחותיהם יפגשו בנציגי הרשות ב-15 נקודות שונות ברחבי הארץ, שם הם ישתתפו בפעילויות בתחום ההסברתי. משטרת התנועה נערכת גם היא בכוחות מתוגברים לעזור להזרמת התנועה ולפעול ביד נוקשה כנגד מה שמכנה ראש האגף, ניצב אבי בן חמו, בריונות כביש.

לצד הפעילות המתוכננת, מפרסמת היום הרשות את נתוני תאונות הדרכים עם נפגעים שהיו ב-5 השנים האחרונות במהלך יום העצמאות. יום חג זה מוציא את המוני הנהגים והמשפחות אל הכבישים ונראה כי התאונות הן בלתי נמנעות. כ-100 תאונות דרכים בממוצע מתרחשות מדיי שנה ביום העצמאות, 85 מהן מסתיימות עם פצועים במצב קל, 11 עם פצועים במצב קשה ו-4 תאונות קטלניות. שנת 2006 הייתה הקשה ביותר בשנים האחרונות, עם 13 תאונות קשות ו-5 קטלניות. בטוחה יותר היתה 2007, בה נרשמו 6 תאונות קשות ותאונה קטלנית אחת. עם זאת, התפלגות הנתונים משנה לשנה לא מלמדת על מגמה של שיפור במצב.

אנו בוואלה! רכב מצטרפים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וקוראים לכם הנהגים לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי שאר המשתמשים בדרך. רק כך נוכל כולנו לציין יותר בשמחה את יום העצמאות הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully