וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שלישית בורקס

ירון אדרי

11.5.2008 / 17:54

פליפה מאסה מנצח בגרנד פרי הטורקי זאת השנה השלישית ברציפות. המילטון מסיים שני ורייקונן שלישי

בשתי העונות האחרונות, ניצח פליפה מאסה את הגרנד פרי הטורקי לאחר שזינק מהעמדה הראשונה על הגריד. גם השנה ניצב הברזילאי של פרארי בעמדת ה'פול פוזישן' אולם עד לדגל השחמט החסיר ליבו לא מעט פעימות.

זה החל מייד עם הזינוק אל תוך הפנייה הראשונה במסלול. מאסה ניצל היטב את יתרון המיקום שלו בכדי לתפוס פער קל מלפנים תוך שהוא מנצל מגע בין הייקי קובאליינן ממקלארן (זינק שני) וקימי רייקונן מפרארי (זינק רביעי). אלא שגי'אנקרלו פיסיקלה מקבוצת פורס אינדיה שיבש לו מעט את התוכניות. האיטלקי אחר בבלימה אל הפניה הראשונה ומצא את עצמו עוקף את קאזוקי נקאמיג'ה רק מלמעלה. הפער שהחל לצבור מאסה נמחק עם הוצאת מכונית הבטיחות. בינתיים, המגע בין קובאליינן ורייקונן שולח את הראשון לעצירה בלתי מתוכננת בעקבות פנצ'ר ואילו השני ממשיך לנהוג עם כנף קדמית שבורה.

עם הזינוק המחודש חזר מאסה לפתוח פער שצמח עד לעצירת התדלוק הראשונה של המילטון. הבריטי הצעיר שלא הציג יכולת משכנעת במירוצים האחרונים, בחר בעצירה קצרה ובכמות מועטה של דלק, שאיפשרה לו לצמצם פערים בקצב מהיר ואף לעקוף את מאסה ולתפוס את המקום הראשון. בן קבוצתו קובאליינן עקף גם הוא לא מעט נהגים אלא שאצלו היה המאבק על המקום ה-13 לאחר העצירה הבלתי מתוכננת.

מכאן ועד לסיום לא נרשמו ארועים מיוחדים פרט לעובדה כי אותה אסטרטגיה שהביאה את המילטון למקום הראשון, עלתה לו בסופו של דבר בניצחון. בזמן העצירה השלישית שלו, אחת יותר מקבוצת פרארי, חזר מאסה למקום הראשון שהעניק לו ניצחון שלישי ברציפות במסלול באיסטנבול. המילטון נאלץ להסתפק במקום השני. רייקונן, למרות הכנף השבורה, מסיים במקום השלישי.

כעת, מתכוננות הקבוצות למירוץ הבא שייערך בסוף החודש ברחובות מונקו. השנה, יהיה על הנהגים להציג יכולת עילאית לאור העובדה כי בניגוד לשנים הקודמות יאלצו לנהוג בין גדרות הבטיחות ללא בקרת האחיזה. ניצחון נוסף של מאסה יעזור לו לצמצם את הפער בצמרת מבן קבוצתו שעומד כעת על 7 נקודות.

טבלאות הדירוג

תוצאות הגרנד פרי הטורקי:
1. פליפה מאסה - פרארי
2. לואיס המילטון - מקלארן
3. קימי רייקונן - פרארי
4. רוברט קוביצה - ב.מ.וו
5. ניק היידפלד - ב.מ.וו
6. פרננדו אלונסו - רנו
7. מארק וובר - רד בול
8. ניקו רוזברג - וויליאמס

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 5:
1. קימי רייקונן - 35 נק'
2. פליפה מאסה - 28 נק'
3. לואיס המילטון - 28 נק'
4. רוברט קוביצה - 24 נק'
5. ניק היידפלד - 20 נק'
6. הייקי קובאליינן - 14 נק'

דירוג הקבוצות לאחר מירוץ מס' 5:
1. פרארי - 63 נק'
2. ב.מ.וו - 44 נק'
3. מקלארן - 42 נק'
4. וויליאמס - 13 נק'
5. רד בול - 10 נק'
6. טויוטה - 9 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully