וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו משיכה להתיירק

ירון אדרי

14.5.2008 / 12:33

הפשרה של וולוו לשוחרי איכות הסביבה שלא מוכנים לוותר על הכוח. מכונית הסאלון תקבל מנוע ביואתנול מוגדש

וולוו ממשיכה להילחם בדומיננטיות של סאאב בשוק מכוניות הביו-דלק השוודיות. מכונית הסאלון S80 והסטיישן V70, מקבלות את מנוע ה-2.5 ליטר טורבו שמעתה לוגם גם ביואתנול E85. להזכירכם, מדובר על תערובת של בנזין וביואתנול ביחס של עד 85% לטובת הדלק הביולוגי.

עם המנוע הירוק יותר, יעמוד לרשות מכונית הסאלון הספק של 200 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. לדברי וולוו, ניתן היה להשיג הספק גבוה יותר ללא כל בעייה, אלא שמספר עגול זה הוא הפשרה המצויינת בין כוח לצריכת דלק. בכל מקרה, עם תיבת הילוכים ידנית תעמוד הצריכה על 10.9 ק"מ לליטר ועם התיבה האוטומטית תעבור המכונית ק"מ אחד פחות לכל ליטר תערובת. עבור מכונית הסאלון לא מדובר בדרך חדשה לשמירה על איכות הסביבה. מאז 2007 ניתן להשיגה בגרסת ביו-דלק – מנוע בנפח 2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 145 כ"ס.

אולם לא הכל ורוד (או ירוק). לצד שוחרי איכות הסביבה התומכים בשיפור טכנולוגיות ההנעה, עומדים ארגונים אחרים הקוראים להפסיק את השימוש במנועים אלה. הפקתו של הדלק הביולוגי מגידולים כגון תירס, חיטה וכדומה, גורמת לעלייה במחירי המזון הבסיסי בעולם הפוגעת בעיקר בשכבות החלשות והעניות. השאלה הנשאלת כעת היא מה יגרום להפסקת ייצור מנועי הביו-דלק (אם בכלל), התדמית החברתית או העלייה במחירי הביואתנול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully