וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס שבכוח סוס

ירון אדרי

14.5.2008 / 19:33

סדנת Novitec מציידת את הפיאט 500 בערכת שיפורים שתוסיף לה עוד סוסים. נו, אז איפה כאן הבעייה?

עד לרגע בו תציג פיאט את ה-500 אבארת', הגרסה הקרבית למכונית הרטרו המצליחה, יעבור קצת זמן. אז בינתיים, בשביל למלא את החסר, באות סדנאות השיפורים לעזרת ציבור הלקוחות. מאז הושקה המכונית – שבינתיים הספיקה לקבל את תואר 'מכונית השנה' – טיפלו בה כבר לא מעט סדנאות. רק בשבוע האחרון הוצגה ה-500 של סדנת המאן שרגילה להתעסק ביום יום עם מכוניות כמו ב.מ.וו, פרארי, למבורגיני ושכמותן.

סדנת נוביטק (Nonitec), כמו המאן, מעדיפה לשדרג מכוניות מסוגה של הפרארי, אך אצלה ניתן למצוא באופן שוטף מכוניות יותר שפויות. אם כן, כמומחית לתוצרת האיטלקית, מדוע לא לעזור גם ל-500 לצבור כוחות. כאן, קיבלה המכונית נגיעות קלות מאוד לעיצוב החיצוני, בולמים להתנהגות הכביש וחישוקי סגסוגת בליווי צמיגים תואמים.

מבחינת המנוע, הדובדבן שבכל שיפור, קיבלה הקטנה שתי ערכות ניהול ומערכת פליטה שיוסיפו לה קצת סוסים. עבור מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.3 ליטר, מוסיפה הערכה 13 סוסים ל-70 הקיימים. בגרסת הבנזין התוספת גדולה יותר ורושמת 131 כ"ס, שיפור של 31 אחוזים.

בגדול, כפי שכבר הצהרנו לא אחת, תמיד נמצא הצדקה לתוספת כוח למנוע אלא שבמקרה הספציפי הזה, אנו מרגישים פספוס. הרי האבארת' מתוכננת להגיע בגרסתה הסטנדרטית לאותו מנוע בנזין עם 135 כ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully