וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בשנת הדגם תידחה ליולי

דניאל שמיל

15.5.2008 / 9:33

אגף הרישוי דוחה את יישום הרפורמה בשנת הדגם לחודש יולי; בכיר בענף הרכב: זו חלמאות

ממכתב שפירסם באחרונה אגף הרישוי במשרד התחבורה עולה כי יישום הרפורמה בשנת הדגם יידחה ליולי. על פי הרפורמה, שהיתה אמורה להיכנס לתוקף באפריל, רכב שחלפו 12 חודשים מאז ייצורו יירשם על שם היבואן ויימכר כמשומש.

כדי להימנע מירידת הערך הצפויה, יבואנים רבים מיהרו למכור את המלאי שברשותם, לעתים גם בהנחות גדולות. נתוני הרישוי של אפריל מראים עלייה פתאומית וניכרת במכירות דגמים מסוימים, כמו מרצדס M320 CDI ושברולט אופטרה, שעשויה להעיד על מבצעי מכירה מיוחדים של היבואנים.

בכיר בענף הרכב אמר בתגובה: "זו עוד הוכחה לצורה החלמאית בה הדברים מתנהלים בענף. יש תאריך יעד מסוים, נערכים לקראתו, מפסידים כסף ואז פתאום משנים הכל? לא יפצו אותנו עכשיו על ההפסד הכספי".

מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, גאנם חמאדה, פירסם באחרונה מכתב שדוחה למעשה את הרפורמה ברישום שנת המודל בשוק הרכב. המועד הדחוי להחלת התקנות הוא 1 ביולי השנה, והיבואנים מתבקשים שלא לרשום רכב על שמם עד להשלמת החקיקה הדחופה.

עוזי יצחקי, סמנכ"ל משרד התחבורה, מסביר את הדחייה ברפורמה: "מספר יבואנים מתחום הדו-גלגלי לא הספיקו לרשום את הכלים שברשותם. בחנו את הדברים, ויש להם טענות מוצדקות מבחינה אובייקטיבית. יש לקוחות תמימים ששילמו ולא קיבלו את האופנועים שהזמינו". עם זאת, אומר יצחקי: "הטענות מוצדקות, ואנחנו מנסים לתת מענה לבעיות שמתעוררות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully