וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל נותנת גז

ירון אדרי

18.5.2008 / 7:56

חטיבת המנועים של ג'נרל מוטורס תצייד את אופל בשני מנועי טורבו חסכוניים – 1.4 ו-1.6 ליטר מונע בגז

כמה פעמים שמעתם בשנה האחרונה על מנועים היברידיים, מנועי תא דלק ולוגמי ביואתנול? עשרות אם לא מאות. ועל מנועים שמקבלים את כוחם מגז טבעי (CNG)? פעמים ספורות. את החדשה הפעם מספקת אופל שמודיעה על מנוע CNG חדש שיכנס לשימוש החל בשנה הבאה.

המנוע החדש בנפח 1.6 ליטר, נעזר במגדש טורבו על מנת להפיק 150 כ"ס ו-21.4 קג"מ. לדברי אופל, היתרון העיקרי של המנוע יהיה כמובן בפליטת ה-CO2 שתהיה נמוכה ב-25% ממנוע בנזין מקביל. כמו מנועי CNG אחרים, יכול זה לפעול גם באמצעות בנזין בלבד אלא שאז פליטת ה-CO2 תהיה גבוהה יותר.

יחידת כוח חסכונית נוספת שתציג אופל, וייכנס לשימוש בשנת 2010, הוא מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. זה יפיק בין 120 ל-140 כ"ס ומומנט שינוע בין 17.8 ל-20.4 קג"מ. פליטת ה-CO2 של המנוע תהיה נמוכה ב-8% ממנועים אטמוספריים בעלי הספקים זהים, תודות למגדש הטורבו, תזמון משתנה מלא לשסתומים ועוד.

שני המנועים החדשים פותחו בחטיבת המנועים האירופית של ג'נרל מוטורס השוכנת בטורינו. מפעל המנועים באוסטריה ייצר את מנוע הגז וזה שבהונגריה את ה-1.4. ראשונה לקבל את מנוע הגז תהיה הזפירה ובעתיד, כך נראה, ישודך המנוע לדגמים נוספים מבית ג'נרל מוטורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully