וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך ארץ תחזיר כסף לבעלי נגררים

נורית רוט

19.5.2008 / 9:02

דרך ארץ חייבה בחיוב כפול בסכום של כ-3 מיליון שקל את בעלי הנגררים בכביש 6. בית המשפט קבע שתחזיר את הכסף

בית משפט המחוזי בתל אביב אישר ביום חמישי האחרון הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת 'דרך ארץ הייווייז', המפעילה את כביש 6. התובע, רז שפירא, טען כי דרך ארץ חייבה בחיוב כפול - בסכום שהוערך בכ-3 מיליון שקל - את בעלי הנגררים מתחת ל-4 טון הנוסעים בכביש 6 וגוררים גרר שמספר הרישוי שלו שונה ממספר הרישוי של הרכב הגורר אותו.

במסגרת ההסדר, התחייבה החברה - שיוצגה על ידי עו"ד שרון פלורנטין - למנוע חיוב כפול של בעלי נגררים בכביש 6. זאת, מבלי לפגוע בטענתה כי בעקרון היא זכאית לבצע חיובים כפולים כאלו.

ביחס לנגררים אשר ביצעו נסיעות על כביש 6 מאז פתיחתו לתנועה ועד לסוף חודש מרץ 2008, נקבע בהסדר כי החברה תיידע אותם במכתב כי ייתכן וחויבו בחיוב כפול ותבקש מהם למסור לה את מספרי הרישוי של הנגרר ושל הגורר כדי לבדוק את החיוב. ביחס לנגררים אשר ביצעו נסיעות על הכביש מאפריל 2008 ואילך, נקבע כי החברה תציין על גבי החשבוניות שתישלחנה להם כי ייתכן וחויבו בחיוב כפול ותבקש מהם את פרטי הרישוי של הרכב על מנת לבדוק את הנושא.

על פי ההסדר שאושר על ידי השופט עמירם בנימיני, אם יתברר מהדיווחים שיתקבלו בחברה כי בעל הנגרר אכן חויב בחיוב כפול, תשיב לו החברה את עלות חיוב הנגרר מתוך ה"חיוב הכפול" בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. זאת בתוך 90 יום ממועד קבלת מכתבו של כל חבר בקבוצה. ההסדר כלל תשלום שכר טרחה לבא כוח התובע, עו"ד יוחי גבע, בסך כ-41 אלף שקל ותשלום בסך כ-66 אלף שקל לתובע הייצוגי.

(א 1757/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully