וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין דור לדור

ירון אדרי

19.5.2008 / 17:54

הסובארו B4 כבר וותיקה בשוק. האם ה-Exiga שתושק בעוד חודש היא המחליפה? ויש גם גרסת STI

אחרי חידושי הדורות שעבר לאחרונה סגמנט המשפחתיות הגדולות, הגיע הזמן שגם סובארו תחליף את הלגאסי (B4 אצלנו). בחודש אוקטובר של השנה הקודמת, במהלך תערוכת טוקיו, חשפה סובארו את מכונית הקונספט Exiga (אקושיגה) במרכב סטיישן 7 מקומות שהעלתה שאלות רבות לגבי הקשר שלה ללגאסי הבאה. בינתיים, אנו מבולבלים ולא יודעים אם למתגה כסטיישן, קרוסאובר או הכלאה.

האקושיגה (או אקסיגה אם אתם מתעקשים) הסדרתית תיחשף ב-17 ליוני הקרוב. עד אז, יאלצו הסקרנים להסתפק בטיזרים - כמו התמונות החשוכות שאתם רואים כאן - שתפיץ סובארו במיני אתר שהוקם במיוחד בשבילה. כרגע, רק דוברי היפנית יוכלו להבין קצת יותר על העתיד לבוא ורק נספר כי לסטיישן יהיה גג פנורמי ורמת הגימור תהיה גבוהה מאוד. בין ה-4 ליוני ועד יום לפני החשיפה המלאה, יחשפו עוד ועוד פרטים.

גם הלגאסי רוצה להיות STI

איך יודעים שהגיעו ימיו האחרונים של דגם? פרט לשנים שחלפו, מתחיל היצרן להציע כל מיני גרסאות, רצוי במהדורה מוגבלת, בכדי למתוח את ייצורו עוד קצת. זה בערך מה שקורה כעת ללגאסי שמקבלת את מנוע הטורבו של האחות הקטנה ואת השם המחייב STI S402.

402 יחידות בלבד תייצר סובארו במרכב של סטיישן וסדאן. הרוכשים המאושרים שיסכימו להיפרד מסכום התחלתי של 5.36 ין (תודו שזה נשמע הרבה, אבל זה בסך הכל 175 אלף ש"ח לפני מס), יקבלו בתמורה את מנוע הטורבו בנפח 2.5 ליטרים שמפיק כאן קצת פחות - 285 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-40 קג"מ בין 2,000 ל-4,800 סל"ד. תיבת ההילוכים תהיה ידנית עם 6 יחסי העברה וההנעה כמובן כפולה.

עוד ברשימת התוספות ניתן למצוא בלמים מבית ברמבו, חישוקי 18 אינטש, צמיגי ברידג'סטון פוטנזה במידה 235/40 ובולמי בילשטיין. יחד עם כיול חד יותר למערכת ההיגוי ותמונה שמגיעה היישר מפניית הקרוסלה של נורבורגרינג, כנראה שיש ל-S402 גם קבלות. השיווק עצמו יחל ב-27 למאי ויהיה רק ביפן. לפחות יש 10 ימים להחליט אם רוצים להחליף את האקושיגה בנינג'ה היותר גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully