וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי משפרת את הבטיחות

ירון אדרי

20.5.2008 / 16:24

תצייד את מרבית דגמיה במערכת אבטחת הבלימה למניעת תאונות חזית-אחור הנגרמות מחוסר ריכוז בנהיגה

אחרי מרצדס, וולוו, הונדה ואחרות, הגיע הזמן שגם לאודי תהיה מערכת בטיחות שכזאת. היצרנית מגרמניה מצטרפת קצת באיחור למתחרות עם 'מערכת אבטחת הבלימה' (Braking Guard Brake Assist System). בדומה למערכות בהן כבר פגשנו, לוקחת המערכת את הפיקוד במקום בו כשל הנהג, בעיקר בשל חוסר ריכוז או עייפות במהלך הנהיגה.

פעולתה של המערכת נעשית יחד עם בקרת השיוט האדפטיבית המבוססת רדאר ACC, אשר מודדת באופן רציף את המרחק מהמכונית שמלפנים וזאת במהירויות שבין 30 ל-200 קמ"ש. במידת הצורך ובעת זיהוי קירבה יתרה, בולמת המערכת את המכונית כשהיא שולטת על כוח המנוע, הפעלת הבלמים ותיבת ההילוכים.

פעולת מערכת אבטחת הבלימה נעשית בשני שלבים. ראשית, בעת זיהוי פוטנציאל לתאונת חזית-אחור, נשמע צפצוף בתא הנוסעים ובלוח המחוונים מהבהבת נורה אדומה. מערכת ה-ESP דורכת את מערכת הבלמים לתגובה מהירה לפעולת הנהג. באם זה לא נענה, כנסת המערכת לשלב השני בו היא כבר מאיטה את הרכב ב-5 קמ"ש. לדברי אודי, זה מספיק בכדי להעיר את הנהג. מרגע הלחיצה על דוושת הבלם, פועלת גם מערכת תיגבור הבלימה שעוזרת לקצר את המרחק.

לפני כשבועיים פגשנו במערכת זהה מבית הונדה אשר בה מצויידת האקורד החדשה. שתי המערכות, כמו אצל שאר המתחרות, פועלות בצורה מעט שונה אולם מכוונות להשיג את אותן התוצאות בהתאם לפילוסופיה של כל חברה. למרות חיוניות המערכת, אנו ממשיכים לציין כי בנהיגה אין תחליף לריכוז. בשלב זה תצייד אודי במערכת הבטיחות החדשה את דגמי ה-Q7, A8, A6, A4 ובקרוב גם את ה-Q5.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully