וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת החריגות

אבי בר-אלי

20.5.2008 / 17:09

דו"ח מבקר המדינה חושף חגיגה ברכבת: מינויים פוליטיים, תוספות שכר, ופיצויים למורשע בהטרדה מינית

מינויים פוליטיים, תשלומי שכר והטבות חריגות לעובדים בכירים - אלו הם עיקר ממצאי דו"ח מבקר המדינה בחברת רכבת ישראל. הממצאים מעידים על-כך שגם ניתוקה של רכבת ישראל מרשות הנמלים והרכבות בשנת 2003 - והפיכתה לחברה בע"מ, לא הביאו להטמעת נורמות ניהול עסקי בחברה.

בנוסף, הנהלת הרכבת עצמה אשרה אשתקד נוהל לקוי לקליטת עובדים למשרות בכירות - למרות אזהרה שניתנה על ידי רשות החברות. המבקר בדו"ח תוקף בחריפות את מינויו של אריאל קצב, בנו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, לתפקיד מנהל ענף פיתוח עסקי - ומעיר כי "נראה שמדובר במינוי הנגוע בשיקולים זרים, ביניהם שיקולים פוליטיים".

תפקיד הפקד הראשי בחברה, המהווה את הסמכות התפעולית הגבוהה ביותר בניהול תנועת הרכבות, אויש רק לאחר ארבעה מכרזים בהם הופחתו בהדרגה תנאי הסף הנדרשים מן המועמדים. בסופו של דבר נבחר לתפקיד עובד חסר, לכאורה, בקיאות נדרשת לתפקיד הבטיחותי.

פקח אחר אשר הורשע ב-2005 בהטרדה מינית ברכבת פוטר מעבודתו רק שנתיים לאחר הרשעתו, ועוד זכה במענק ו-40% פיצויים. מממצאי הדו"ח עולה עוד כי מנכ"לי הרכבת מ-1999 ועד 2006 והסמנכ"ל למינהל, יצחק סרי, אישרו הטבות שכר חריגות לשלושה חברי ועד, בגובה מאות אלפי שקלים בשנה. חריגות השכר ניתנו ללא אישור הדירקטוריון, ללא אישור הממונה על השכר במשרד האוצר וללא אישור רשות החברות.

היעדר מסמכים על החלטות אלה וסתירות מהותיות בין הסברי סרי, המנכ"לים השונים ויו"ר הרכבת דאז, מעוררים לדברי המבקר "חשש להתנהלות בלתי תקינה". המבקר קורא לממונה על השכר לבחון הטבות אלו, וקובע שאם יימצא כי ההטבות אכן ניתנו בניגוד לחוק, יש לדאוג להשבת הסכומים לקופת החברה ולבחון מיהם האחראים לתשלום העלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully