וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הרכב נגד המדינה

ירון אדרי

20.5.2008 / 18:52

איגוד יבואני הרכב תוקף את רשות המסים ומשרד האוצר. האם המדינה הורגת את הדיזל ומעודדת צריכת דלק מוגברת?

מי תורם לצריכת הנפט העולמית ולעליית המחירים? האם זאת ישראל? במסיבת עיתונאים שערך היום איגוד יבואני הרכב, הועלתה ביקורת נוקבת כנגד המדינה בנוגע למדד הירוק. כזכור, בינואר השנה אישרה הממשלה תוכנית מיסוי אשר תעניק הטבות או קנסות למכוניות חדשות בהתאם לפליטת המזהמים שלהן, וכמו כן תעודד גריטת מכוניות שגילן מעל 15 שנה.

דורי מנור, חבר הנהלת האיגוד ומנכ"ל חברת דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, הציג את הנוסחה לפיה קובעת רשות המסים את המדד ירוק. לטענתו, עומדת הנוסחה בניגוד למגמה בעולם. "רשות המסים לא מייחסת חשיבות ל-CO2 אלא לארבעה מזהמים הפוגעים בבריאות (פחמן חד חמצני, תחמוצת החנקן, פחממנים, חלקיקים נשימים – י.א). במצב הנוכחי, מי שיהנה מהטבות המס הן רק מכוניות בנזין שיעמדו בתקן יורו 6". לחברה בראשה עומד מנור נתח גדול בשוק הדיזל בישראל ולדבריו, לאחרונה עוברים יותר ויותר לקוחות (רוכשי טנדרונים, מוניות וכדומה) לגרסאות בנזין.

בעולם, באירופה בעיקר, הדגש הוא על ה-CO2, גז החממה האחראי להתחממות כדור הארץ. לטענתו של מנור, באוצר מתעלמים מכך בטענה כי "ישראל קטנה מדיי בכדי להשפיע על העולם". התוצאה, המדד הירוק, וכמוהו מחירי הסולר, מעודד שימוש ברכבי בנזין אשר צורכים יותר דלק ממנועי דיזל ופולטים יותר גזי חממה. עוד העלתה הביקורת כי בכך מעודדת המדינה צריכת יתר של דלק, אשר תורמת בעיקר למדינות המפיקות אותו.

בהתייחסם למכוניות החשמליות, ובראשן מיזם 'בטר פלייס' של שי אגסי ורנו, הוסיפו אנשי האיגוד כי אלה עדיין לא הוכיחו עצמן וכי אגסי קיבל "הטבה מאוד מאוד גדולה מהמדינה". יו"ר האיגוד יקי אנוך, קבע כי ההטבה שתעניק המדינה למכונית החשמלית – מס של 10% במקום 79% כיום – היא "מס פופוליסטי". בהמשך דבריו, מסר אנוך כי אין לאיגוד כל מניעה לקבל את 'בטר פלייס' כחברה בו, כל עוד תתאים לדרישות הקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully