וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה הכחולה של סובארו

ירון אדרי

21.5.2008 / 11:12

סובארו חושפת את מכונית המירוץ 'אימפרזה WRC' החדשה. האם פורד וסיטרואן צריכות להתחיל לפחד?

על פתיחת עונה שכזאת סובארו לא חלמה. לאחר שישה מירוצים מאז נפתחה עונת 2008 של מירוצי ה-WRC, נמצאת הקבוצה במקום השלישי בטבלת האליפות (יצרנים ונהגים) וזה לא היה נחשב להישג אם היא לא היתה עושה זאת עם מכונית המירוץ של השנה שעברה (שגם היא מהווה שדרוג למכונית שהוצגה במקור לפני 15 שנה).

עמוק אל תוך עונת 2008, במירוץ השביעי שייערך ביוון (ראלי אקרופוליס) בסוף השבוע הבא, תתייצב לראשונה סובארו עם מכונית הראלי הכל חדשה. זאת מבוססת על ה-STI מהדור השלישי לאימפרזה ולעומת המכונית הקודמת, יש לה בסיס גלגלים ארוך יותר וסרחי עודף קטנים אשר תורמים לחלוקת המשקל בין הציר הקדמי לאחורי. שינוי גדול יותר הוא מעבר מתצורת סדאן לתצורת האצ'בק, אשר משפרת את היעילות האווירודינמית של המכונית. עוד שינוי יהיה בצביעה החיצונית עם הוויתור על הגוונים הצהובים.

בהתאם לתקנות האליפות, בתא המנוע ימשיך לפעום מנוע הטורבו בנפח 2.0 ליטר אשר מפיק 300 כ"ס ואת היתרון תנסה להשיג המכונית עם מערכת ההנעה הכפולה הסימטרית שלה. פרטים טכניים נוספים יפורסמו לקראת המירוץ בהשקה הרשמית של המכונית.

בסובארו מאוד מאמינים (ומקווים) כי המכונית החדשה תחזיר את הקבוצה למסלול הנצחונות. בראיון שערכנו עם נהג הקבוצה פטר סולברג כשביקר בישראל, סיפר הנורווגי כי המכונית החדשה טיפלה בכל הבעיות שהיו לישנה ואיתה ניתן לנצח לאחר 3 שנים יבשות. להזכירכם, העניקה האימפרזה הוותיקה לסובארו את אליפות היצרנים בשנים 1995,1996 ו-1997, ואת אליפות הנהגים בשנים 1995 (קולין מקריי), 2001 (ריצ'ארד ברנס) ו-2003 (פטר סולברג).

עוד מוסרים בקבוצת סובארו העולמית כי נשקלת האפשרות לתת תמיכה לקבוצה הישראלית בראשותו של יובל מלמד. מיפנאוטו נמסר כי מדובר על סכום של כמיליון ש"ח. לדבריו של מלמד, הקבוצה פועלת כבר כיום בצורה מקצועית מאוד וכל מימון שיתווסף יעזור להבטיח ולהעלות את יכולות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully