וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה רוצה עוד היברידיות

22.5.2008 / 9:30

הונדה תציג בקרוב מכוניות היברידיות חדשות שיפנו לציבור הרחב. באולמות התצוגה בתחילת 2009

הנהלת הונדה שמה לעצמה מטרה חדשה - להגביר את ייצור המכוניות ההיברידיות ולהרחיב ככל הניתן את היצע הדגמים ההיברידיים מתוצרתה. עיקר ההצהרה החדשה קשור לכוונה לייצר מכונית עממית חדשה, כזו שתציע 5 מושבים ו-5 דלתות ותונע על ידי מנוע היברידי (שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין או דיזל) יעיל מאוד וחסכוני.

אולם, בניגוד למכוניות ההיברידיות הקיימות היום, זו החדשה של הונדה אמורה לפנות אל קהל רחב יותר בזכות מחיר אטרקטיבי. מכונית זו טרם נחשפה, אך היא נמצאת בשלבי פיתוח וניסוי מתקדמים. לדברי הונדה, ההתפתחות הטכנולוגית שחלה בענף הסוללות, אפשרה להם להשתמש בסוללות קטנות, קלות ויעילות יותר מבעבר כמו גם במנועים חשמליים צרים יותר, הדורשים פחות מקום בתא המנוע.

מכונית זו אמורה להגיע אל אולמות התצוגה ברחבי העולם כבר בתחילת 2009 ויתכן שגם אלינו ובהונדה מצפים לכמות מכירות של 200 אלף יחידות ממנה מדי שנה מסביב לעולם.

בנוסף למכונית העממית, הונדה מתכננת לשווק גם גרסה היברידית לג'ז החדשה ואף לייצר גרסה ספורטיבות חדשות לסיוויק ההיברידית הנוכחית ואף להביא לייצור את ההונדה CR-Z קונספט ההיברידית הספורטיבית שהוצגה בתערוכת דטרויט בתחילת השנה.

ארבע מכוניות היברידיות אלה (העממית החדשה, ג'אז, סיוויק היברידית ספורט וה-CR-Z) צפויות להשיג יחד כ-500 אלף מכירות מסביב לעולם.

מהלך הרחבת היצע ההיברידות התאפשר לדברי נשיא הונדה, מר פוקואי, משום שהמכוניות ההיברידיות הוכיחו את יעילותן בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים והמודעות בציבור לאיכות הסביבה נמצאת בשיאה.

אולם, לא רק בהיברידיות עוסקת הונדה. ה-FC-X שמונעת על ידי תא דלק (הפקת חשמל על ידי מימן) תתחיל להמיכר בארה"ב כבר בחודש יולי השנה. אמנם מדובר עדיין במספרים נמוכים של כמה עשרות בשנה או כ-200 יחידות ב-3 שנים, אך בהונדה צופים שכמויות גדולות יותר ימכרו כאשר יתרבו נקודות התדלוק במימן ברחבי ארה"ב ואח"כ בשאר העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully